رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

چرا بعضی خانم‌ها همیشه شیک و جذاب به نظر می‌رسند در حالی که از نظر زیبایی برتری خاصی ندارند و لباس‌های معمولی هم به تن دارند؟ رازهای شیک پوشی این افراد در چیست؟ واقعیت این است که شیک پوش شدن راز پیچیده و سر به مهری ندارد و با رعایت چند ترفند و نکته به سادگی قابل دسترسی است. پس شما هم می‌توانید با رعایت این رازهای شیک پوشی جذاب و خوش لباس شوید. در این مقاله از بپوش رو، ما رازهای شیک پوشی را که همه خانم‌ها باید بدانند و در زندگی روزمره خود به کار ببندند برای شما بیان خواهیم کرد.

1- برنامه ریز باشید

واضح است که همه چیز در زندگی قابل پیش بینی و برنامه ریزی نیست اما همه می‌دانند که صبح شنبه، شروع روزهای کاری هفته است پس شما باید برای این روز آماده باشید و از شب قبل همه لباس‌هایی را که قرار است در طول هفته بپوشید انتخاب و مهیا کنید تا روزی بدون استرس را آغاز کنید.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

2- از زنان شیک پوش پیروی کنید

در میان سلبریتی‌ها، مدل‌ها و حتی افرادی که از نزدیک می‌شناسید حتما کسانی وجود دارند که استایل آن‌ها را تحسین می‌کنید. تقلید کردن از افراد موفق، یک شروع خوب برای شیک پوش شدن است. شما می‌توانید از تصاویر این افراد در اینترنت و مجلات و … الهام بگیرید و سبک لباس پوشیدن خودتان را بسازید.

3- متناسب با موقعیت لباس بپوشید

اگر در مورد انتخاب لباس برای موقعیت خاصی مردد هستید اول به این فکر کنید که کجا قرار است بروید و چه کسانی را آنجا ملاقات خواهید کرد. اگر نمی‌توانید در مورد میزان رسمی بودن لباس‌های خود تصمیم بگیرید به خاطر داشته باشید که کمی شیک بودن و رسمی بودن بهتر از آن است که تنها جین پوش در مراسم باشید.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

4- رژ لب قرمز را فراموش نکنید

یکی از ساده‌ترین رازهای شیک پوشی استفاده از رژ لب قرمز است، زدن رژ قرمز در کمترین زمان شما را شیک و زیبا خواهد کرد. رژ قرمزی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان هماهنگی دارد، این رژ چهره شما را روشن و زیبا می‌کند و به همه نشان می‌دهد که شما اعتماد به نفس بالایی دارید و برای خودتان ارزش قائل هستید.

5- همیشه از اکسسوری‌ها استفاده کنید

حداقل یک اکسسوری در ترکیب لباس‌های خود داشته باشید. اکسسوری به چیزهایی گفته می‌شود که بخش اصلی استایل شما را تشکیل نمی‌دهند اما نقش مهمی در کامل کردن آن دارند، چیزهایی مثل کیف، عینک آفتابی، کمربند، جواهرات و … در این دسته قرار می‌گیرند. یکی دیگر از رازهای شیک پوشی استفاده از اکسسوری‌های خوشرنگ و پرهیز از رنگ‌های تکراری و خسته کننده مثل مشکی است.

6- لباس‌های اصلی را با دقت انتخاب کنید

لباس‌های اصلی به لباس‌هایی گفته می‌شود که بخش اساسی استایل شما را شکل می‌دهند، مانتو، شلوار، کت و … در این دسته قرار می‌گیرند. این لباس‌ها باید از بهترین کیفیت انتخاب شده و کاملا اندازه بدن شما باشند. تنها در این صورت است که می‌توانید شیکپوش و خوش لباس به نظر برسید.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

7- کفش‌های خوشرنگ بپوشید

وقتی نوبت به انتخاب کفش می‌رسد بیشتر خانم‌ها سراغ رنگ‌هایی مثل مشکی و قهوه‌ای می‌روند. اما اگر می‌خواهید تغییری اساسی در استایل خود بدهید به جای این رنگ‌های تیره و کسل کننده سراغ رنگ‌هایی متفاوت مثل قرمز، لاجوردی، بنفش و … بروید و بر جذابیت و شیک پوشی خود بیفزایید.

8- یک لباس یا اکسسوری خاص داشته باشید

اگر می‌خواهید با شیک پوشی خود تحسین همه را برانگیزید باید یک نقطه کانونی برای استایل خو انتخاب کنید، یک اکسسوری یا لباس خاص و متفاوت که زیبایی آن نظر همه را به خود جلب می‌کند. این چیز می‌تواند یک جفت بوت بلند چرم، یک لباس قدیمی و خاص و یا یک کیف متفاوت و جذاب باشد.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

9- یک جعبه کمک‌های اولیه مد همراه داشته باشید

یکی از رازهای شیک پوشی خانم‌های خوش لباس، آماده بودن است. آن‌ها برای موقعیت‌های غیرقابل پیش بینی مثل افتادن دکمه لباس، لک شدن لباس‌ها یا پارگی درز لباس و … آماده هستند. یک جعبه کمک‌های اولیه مد که شامل نخ و سوزن، مایع لکه بر، دکمه اضافی، سنجاق و … باشد شما را برای این حوادث غیرقابل پیش بینی آماده خواهد کرد.

10- لباس زیر مناسب انتخاب کنید

یک خانم شیک پوش به خوبی می‌داند که لباس‌های زیر نقش مهمی در شیک پوشی او ایفا می‌کنند. پوشیدن لباس‌هایی که اندازه نیستند، مشخص بودن خط آن‌ها از روی لباس و موارد دیگر از اشتباهات رایج مد محسوب می‌شوند که خانم‌های شیک پوش هرگز آن‌ها را مرتکب نمی‌شوند.

11- از شر لباس‌های کهنه خلاص شوید

شاید اولین گام برای شیک پوش شدن همین باشد، کمد لباس‌های خود را باز کنید و به چیزهایی که دارید نگاه کنید. در مورد هر لباس از خودتان یک سوال ساده بپرسید؛ اگر همین الان در مغازه بودید آیا این لباس را می‌خریدید؟ اگر پاسخ مثبت است آن لباس را نگه دارید، اگر منفی است آن را کنار بگذارید، به خیریه بدهید و یا دور بیندازید.

12- از لباس‌های خود درست مراقبت کنید

لباس‌ها به مراقبت صحیح نیاز دارند، روش شستن، خشک کردن، اتو کردن، قرار دادن در محل مناسب، تعمیر و … برای هر لباسی متفاوت است و شما اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از لباس‌های خود ببرید باید با این موارد آشنایی داشته باشید. کمی مهارت خیاطی برای تعمیر ساده لباس مثل درز گرفتن و سفت کردن دکمه نیز در این موقعیت‌ها به کارتان خواهد آمد.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

13- اگر کفشتان راحت نیست

اگر کفش شما راحت نباشد و پایتان را بزند روز شما را خراب خواهد کرد. برای حل این مشکل یک راه ساده وجود دارد. یک کیسه پلاستیکی محکم را از آب پر کنید و داخل هر یک از کفش‌ها قرار دهید. کفش‌ها را یک شب در فریزر بگذارید تا آب داخل آن یخ بزند. صبح خواهید دید که کفش شما گشاد شده و به راحتی قابل پوشیدن است.

14- با خودتان مثل یک ملکه رفتار کنید

زیبایی و شیک پوشی شما نه فقط با لباس‌هایی که می‌پوشید بلکه با سلامتی شما نیز ارتباط تنگاتنگی دارد. هرچقدر هم که مسئولیت‌های متعددی دارید هرگز از خواب و استراحت شبانه خود مایه نگذارید چون این خواب تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و شادابی بدن شما خواهد داشت. مراقبت از پوست خود را جدی بگیرید و از روبالشی‌ها و ملحفه‌های ابریشمی استفاده کنید.

15- متناسب با اندام خود لباس بپوشید

حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که همیشه لباس مناسبی برای خود انتخاب می‌کنند. اما این انتخاب راز سر به مهری ندارد، راز موفقیت در انتخاب لباس مناسب، توجه کردن به فرم اندام است و شما هم در صورتی که فرم اندام خود را بشناسید می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین لباس را برای خود انتخاب کنید، لباسی که زیبایی‌های شما را به نمایش می‌گذارد و عیب‌ها و کاستی‌ها را می‌پوشاند.

16- لکه‌های لوازم آرایشی را از روی لباس پاک کنید

لکه رژ لب روی یقه لباس یا لکه کرم پودر روی مقنعه و روسری از اشتباهات رایج مد به شمار می‌رود اما شما به عنوان یک خانم شیک پوش نباید چنین اشتباهاتی را مرتکب شوید. از مالیدن لکه روی لباس خودداری کنید چون باعث گسترش آن می‌شود در عوض با کمی روغن مثل روغن بچه، آن را حل کنید و با شوینده‌های معمول بشویید.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

17- به اندازه کافی شال و روسری داشته باشید

شال و روسری اگرچه در دسته اکسسوری‌ها قرار می‌گیرد اما یکی از اجزای اصلی و مهم در استایل خانم‌های ایرانی است. حتما چندین شال و روسری در رنگ‌ها، طرح‌ها و اشکال مختلف در اختیار داشته باشید تا با هر لباس و در هر موقعیتی بتوانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

18- راحتی در لباس‌ها از هر چیزی مهم‌تر است

اگر لباس‌های خود را با دقت انتخاب و ترکیب نکنید هر چند ثانیه یک بار مجبور هستید روسری خود را درست کنید، یقه لباس را مرتب کنید، مراقب چروک نشدن پشت مانتو باشید و دچار دردسرهای دیگری شوید که همه ما بارها آن‌ها را تجربه کرده‌ایم. این دردسرها می‌توانند تجربه شیک پوشی شما را خراب کنند و اعتماد به نفستان را از بین ببرند. پس در انتخاب لباس‌ها قبل از هر چیز به راحتی و اندازه بودن و متناسب بودن آن‌ها با هم توجه کنید تا دچار این مشکلات نشوید.

19- با بودجه محدود هم می‌توان شیک پوش شد

بیشتر افراد تصور می‌کنند رازهای شیک پوشی در خرید لباس‌های گران قیمت و مارک‌دار است و هر چه لباس‌های بیشتری داشته باشند شیک پوش‌تر خواهند شد. اما چیزی که در این میان اهمیت بیشتری دارد برنامه ریزی است. با برنامه ریزی دقیق و حساب شده می‌توان با بودجه محدود هم بهترین لباس‌ها را خرید.

20- استایل خود را از تمام زوایا بررسی کنید

وقتی قصد خرید لباسی را دارید و یا در منزل آماده می‌شوید فقط به نمای جلو از لباس‌ها اکتفا نکنید. در اتاق پرو یا جلوی آینه منزل، خود را از تمام زوایا و زیر نورهای مختلف مشاهده و بررسی کنید تا مطمئن شوید که لباس شما به خوبی روی تنتان ایستاده است و ناجور و نامتناسب به نظر نمی‌رسد.

21- ذهنتان را محدود نکنید

این که فقط از یک نوع لباس و در رنگ‌های محدود در اختیار داشته باشید استایل شما را کسل کننده و تکراری خواهد کرد. سعی کنید ذهن بازتری داشته باشید و چیزهای جدید و رنگ‌های جدید را هم تجربه کنید. در خلال این تجربه‌ها می‌توانید به نتایج جالب و شگفت انگیزی برسید.

22- کمربندها بهترین دوست شما هستند

یکی از رازهای شیک پوشی استفاده از کمربند است. یک کمربند مناسب با تاکید کردن روی کمر شما و باریک‌تر نشان دادن آن هر استایلی را شیک‌تر و زیباتر خواهد کرد. پس حتما چند کمربند در رنگ‌های مختلف و از جنس‌های متفاوت مثل چرم و پارچه و … داشته باشید تا با این اکسسوری کاربردی و زیبا استایل خود را کامل کنید.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

23- استایل مردانه یکی از رازهای شیک پوشی زنان

یکی دیگر از رازهای شیک پوشی زنان، استفاده از لباس‌هایی است که استایل مردانه دارند. حتی خود آقایان هم اذعان دارند که لباس‌های مردانه به خانم‌ها بیشتر می‌آید پس لازم نیست تردید به خود را دهید. فقط در این مورد از لباس‌هایی استفاده کنید که بیش از حد گشاد و حجیم نیستند و حتما از لباس‌های اندازه که با وجود مردانه بودن همچنان ظریف و خانمانه هستند بهره ببرید.

24- شما حداقل به سه نوع کیف نیاز دارید

کیف‌ها از مهم‌ترین اکسسوری‌ها برای خانم‌ها هستند که هم از نظر استایل و هم از نظر کاربرد جایگاه خاصی دارند. اما با یک عدد کیف کار شما راه نخواهد افتاد، شما حداقل به سه کیف در سایزهای مختلف نیاز دارید که در موقعیت‌های مختلف به درد می‌خورند. یک کیف کوچک برای گردش‌های روزمره کوتاه مدت، یک کیف متوسط برای گردش‌های طولانی‌تر و یک کیف بزرگ برای زمانی که وسایل زیادی به همراه دارید.

رازهای شیک پوشی برای خانم‌های جذاب و خوش سلیقه

25- محض احتیاط یک لباس اضافه همراه داشته باشید

حوادث خبر نمی‌کنند، به هزاران دلیل ممکن است لباس شما در طول مراسم و مهمانی خراب شود و قابل استفاده نباشد مثل لک شدن و پاره شدن. در این شرایط اگر یک لباس اضافی همراه داشته باشید دچار مشکل نخواهید شد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اگر از لباس خاصی مثل مانتوی مشکی زیاد استفاده می‌کنید باید حداقل چند عدد از آن را در کمد خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *