برنامه مراقبت پوست ساده برای خانم‌های تنبل و پرمشغله

برنامه مراقبت پوست ساده برای خانم‌های تنبل و پرمشغله

اگر می‌خواهید پوست زیبا و سالمی داشته باشید و پیری زودتر از موعد به سراغتان نیاید باید مراقبت از پوست را جدی بگیرید. اما مراقبت پوست ساده نیست، مراحل متنوع و متعددی دارد و محصولات بی‌شماری برای این منظور طراحی و تولید شده‌اند که هیچ کس نمی‌تواند از همه آن‌ها استفاده کند چه برسد به کسانی که وقت کافی برای این کارها را ندارند. مراقبت از پوست یک کار وقت گیر است و انتخاب محصولات جدید و متنوع نیاز به حوصله و دقت دارد اما ما در این مقاله از بپوش‌رو یک برنامه مراقبت پوست ساده برای افرادی که پرمشغله هستند و یا حوصله و انرژی زیادی برای توجه مداوم به پوست خود را ندارند بیان خواهیم کرد. به کار بستن این برنامه، با صرف کمترین زمان و هزینه سلامت و زیبایی پوست شما را تضمین می‌کند.

بسیاری از خانم‌هایی که مشغله زیادی دارند مراقبت از پوست را جدی نمی‌گیرند و سعی می‌کنند با انجام آرایش و زدن کرم پودرهای پوشش دهنده و کانسیلر و … خستگی چهره و ایرادات پوست خود را بپوشانند. خانم‌های تنبل و کم حوصله نیز نه به آرایش و نه به مراقبت از پوست خود اهمیتی نمی‌دهند و خیلی زود نشانه‌های پیری و آسیب در پوست آن‌ها مشخص می‌شود. اما این بی‌توجهی‌ها در درازمدت آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کند به همین دلیل لازم است که مراقبت از پوست را جدی بگیرید و یک برنامه منظم و کامل برای آن داشته باشید. این برنامه لزوما نباید پرخرج باشد و وقت زیادی را از شما بگیرد. در ادامه ما چند نکته مهم برای داشتن یک برنامه مراقبت پوست ساده را بیان خواهیم کرد.

برنامه مراقبت پوست ساده برای خانم‌های تنبل و پرمشغله

مراقبت پوست ساده بدون نیاز به شستشو

یکی از بدترین عادات خانم‌های تنبل و پرمشغله این است که شستن صورت را جدی نمی‌گیرند و بسیاری از شب‌ها با آرایش و صورتی کثیف به خواب می‌روند و لازم به ذکر نیست که این کار چه آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند، خوابیدن با آرایش زمینه ساز پیری زودرس برای پوست است و باعث بروز آکنه و لک و … نیز خواهد شد. ترک این عادت انتظاری زیادی است بنابراین بهتر است برنامه‌ای برای خودتان تنظیم کنید که در آن نیازی به شستن صورت با آب نباشد. بسیاری از خانم‌ها از دستمال‌های پاک کننده آرایش استفاده می‌کنند اما این دستمال‌ها نمی‌توانند پوست را به طور کامل پاک کنند و حاوی موادی هستند که استفاده مکرر از آن‌ها به پوست آسیب وارد می‌کند. به جای این دستمال‌ها و شوینده‌هایی که به آبکشی نیاز دارند بهتر است از آب میسلار استفاده کنید. آب میسلار و پدهای پنبه‌ای مورد نیاز خود را در کشوی کنار تخت خود قرار دهید و هر شب قبل از خواب صورت خود را با آن پاک کنید، سپس از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید و با آسودگی بخوابید.

استفاده از محصولات چندکاره

محصولات مراقبت از پوست بسیار متنوع هستند چون نیازهای پوست شما نیز متنوع است اما استفاده از چندین محصول مختلف در یک روز وقت زیادی را از شما خواهد گرفت و در یک برنامه مراقبت پوست ساده لازم نیست از چندین محصول در چندین نوبت استفاده کنید بلکه محصولات چندکاره می‌توانند با کمترین هزینه و در کمترین زمان، نیاز پوست شما را برطرف کنند. پس بدون این که بخواهید محصولات مراقبتی را پشت سر هم استفاده کنید هم می‌توانید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید به طور مثال روغن پاک کننده پوست شما می‌تواند کار لایه بردار را نیز انجام دهد و یا یک مرطوب کننده قوی و سبک می‌تواند به عنوان کرم دور چشم نیز مورد استفاده قرار گیرد. تونرها می‌توانند اثر آبرسانی و مرطوب کنندگی هم داشته باشند و یا ضدآفتابی که به کار می‌برید می‌تواند کار کرم مرطوب کننده و حتی کرم پودر را نیز برای شما انجام دهد.

برنامه مراقبت پوست ساده برای خانم‌های تنبل و پرمشغله

استفاده از پدهای درمانی برای مراقبت پوست

گاهی روش استفاده از محصولاتی مراقبتی است که باعث اتلاف وقت ما می‌شود مثلا شما هر شب مجبور هستید آب میسلار را روی پد پنبه‌ای بریزید و صورتتان را با آن پاک کنید سپس سراغ تونر بروید و همین کارها را انجام دهید. به جای تکرار این پروسه شما می‌توانید از پدهای درمانی استفاده کنید. پدهای درمانی پدهای آماده‌ای هستند که محصول مراقبتی مثل تونر، پاک کننده و … در آن‌ها ریخته شده و شما کافی است یک پد مرطوب را بردارید و آن را روی همه قسمت‌های صورت خود بکشید بدون آن که کثیف کاری شود و وقت و حوصله شما هدر رود.

استفاده از ماسک شب

استفاده از ماسک‌های شب زحمت شما برای مرطوب کردن و رسیدگی به پوست در طول روز به حداقل می‌رساند. این ماسک‌ها با ماسک‌های پیل آف و ماسک‌های خمیری که روی پوست خشک می‌شوند تفاوت زیادی دارند. شما باید ماسک شب را قبل از خواب روی صورت بزنید، در طول خواب مواد موجود در ماسک به تدریج جذب پوست شما می‌شود و آن را آبرسانی و تغذیه می‌کند در نتیجه وقتی صبح‌ از خواب بیدار می‌شوید پوستی شاداب و زیبا خواهید داشت که نیاز چندانی به رسیدگی ندارد. ماسک شب از ابداعات کره‌ای‌ها است و مهم‌ترین گام برای یک مراقبت پوست ساده به شمار می‌رود. البته این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند و شما باید بر اساس نیاز پوست خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ریختن تونر در یک ظرف اسپری دار

همان طور که گفتیم ریختن تونر روی پد پنبه‌ای و مالیدن آن روی پوست به حوصله و وقت زیادی نیاز دارد اما اگر شما به پدهای درمانی دسترسی ندارید باز هم می‌توانید زحمت تونر زدن را کاهش دهید. برای این منظور کافی است یک ظرف اسپری دار تهیه کنید و تونر خود را داخل این ظرف بریزید. به این ترتیب با اسپری کردن تونر روی صورت نه تنها می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید بلکه تونر نیز به طور یکنواخت روی پوست پخش خواهد شد. نگفته نماند که ریختن تونر روی پدها پنبه‌ای باعث هدر رفتن مایع می‌شود اما با اسپری می‌توان در مصرف تونر صرفه جویی کرد.

برنامه مراقبت پوست ساده برای خانم‌های تنبل و پرمشغله

حذف کردن مراحلی که برای شما کارایی ندارند

مراقبت از پوست مراحل متعددی دارد به طور مثال مراقبت پوست کره‌ای ده مرحله متنوع دارد که اجرای هر روزه آن وقت زیادی را از شما خواهد گرفت اما همه این مراحل برای همه افراد ضروری نیستند. نیازهای پوست افراد مختلف متفاوت است و شما باید برنامه مراقبت پوست ساده خود را بر اساس این نیازها تنظیم کنید و مراحل غیرضروری را حذف کنید. به طور مثال خانم‌های زیر 25 سال نیازی به استفاده از محصولات ضدچروک ندارند پس وجود رتینول در برنامه مراقبت پوست آن‌ها غیرضروری است یا اگر مبتلا به آکنه نیستید نیازی به استفاده از اسیدهای آلفا و بتاهیدروکسی ندارید. همچنین لازم نیست همه کارهای مراقبتی را هر روز و هر شب انجام دهید مثلا اگر در چند روز گذشته آکنه جدیدی نداشته‌اید نیازی به لایه برداری نخواهید داشت و بهتر است بیشتر روی آبرسانی به پوست تمرکز کنید. نگران نباشید، حذف این کارها هر چند وقت یکبار آسیبی به پوست شما وارد نخواهد کرد.

استفاده از ضدآفتاب به صورت روزمره

هر چقدر هم که برنامه مراقبت پوست ساده و مختصری داشته باشید نباید استفاده از ضدآفتاب را فراموش کنید. احتمالا بارها این را شنیده‌اید و از اهمیت ضدآفتاب آگاه هستید اما وقتی نوبت به عمل می‌رسد آن را جدی نمی‌گیرید. حتما و حتما از محصولاتی استفاده کنید که دارای Spf 15 و بالاتر هستند (این حداقل میزان فاکتوری محافظتی است و بسته به محل زندگی، فصل و حساسیت پوست شما به آفتاب این میزان بالاتر خواهد شد). استفاده از ضدآفتاب از پیر شدن، چروک شدن، لک شدن و آسیب‌های دیگر به پوست جلوگیری می‌کند و برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و بدن ضروری است.

توجه به کیفیت خواب و تغذیه و بهداشت شخصی

زیبایی و شادابی پوست شما تنها با استفاده از محصولات مراقبتی حاصل نمی‌شود. اگرچه استفاده از این محصولات هم ضروری است اما سلامت پوست شما انعکاسی از سلامت بدن شما است و اگر شما تغذیه مناسبی داشته باشید، خواب کافی دریافت کنید و از استرس دوری کنید می‌توانید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. اهمیت خواب را دست کم نگیرید، بدن شما در طول خواب بازسازی می‌شود و پوست هم از این قاعده مستثنی نیست. از غذاهای سالم استفاده کنید و مصرف قندها و کربوهیدرات‌های ساده را به حداقل برسانید، به اندازه کافی آب بنوشید و با ورزش و مدیتیشن، استرس را از زندگی خود دور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *