چگونه کتانی های سفید را تمیز کنیم؟

چگونه کتانی های سفید را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کتانی‌های روشن و سفید رنگ، همواره برای صاحبان آن چالش برانگیزبوده و هیچ چیز رضایت بخش تر از پوشیدن کفش‌های سفید و تازه برای اولین بار نیست. این کتانی‌ها تقریباً با هر لباس و هر استایلی هماهنگ هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با تمام لباس‌های خود ست کنید. همچنین یکی از نکات مثبت کتانی‌های سفید این است که تقریباً می‌توانید برای همه ­جا از آن‌ها استفاده کنید. اگر شما هم مثل اکثریت مردم به این نوع کفش‌ها علاقه مند هستید، ممکن است بعد از یک بار پوشیدن، برای این که خیلی کثیف نشوند، کتانی‌ها را در جاکفشی بگذارید و زیاد از آن‌ها استفاده نکنید. مانند سایر لباس‌های سفید، از بین بردن لکه‌های موجود روی این کتانی‌ها یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن است و حتی در بعضی مواقع حتی نمی‌توانید این کثیفی‌ها را به طور کامل پاک کنید. از آن جایی که افراد معمولاً بعد از چند ماه استفاده از این کفش‌ها به علت لکه‌های روی آن مجبور می‌شوند آن‌ها را دور بیاندازند در ادامه ما سعی کرده‌‌ایم نکاتی درباره‌ی نگه داری این نوع کتانی‌ها و همچنین پاک کردن لکه‌ها به شما بیاموزیم.

همانطور که می دانید علاوه بر پرهزینه بودن تعویض کتانی در مدت کوتاه، این کار به محیط زیست هم آسیب می زند. پس با ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا یاد بگیریم چگونه کتانی‌هایمان را تمیز کنیم و از همه مهم‌ترتفاوت عمده‌ای را در آن‌ها مشاهده کنیم. با انجام دادن این ترفندها کفش‌هایتان دقیقاً مانند روز اول خواهد شد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که زمان زیادی ندارید و نمی‌توانید برای شست و شوی کامل کفش‌ها وقت بگذارید، این نکات راحت و آسان به شما کمک خواهد کرد که تفاوت عمده‌ای را در قبل و بعد تمیز کردن کتانی‌های سفید خود مشاهده کنید.

 کفش‌هایتان را با دقت بپوشید

طبیعتاً به اولین نکته‌ای که می‌توان در استفاده از این کتانی‌ها اشاره کرد، این است که آن‌ها را به دقت بپوشید تا از ایجاد لکه روی آن‌ها جلوگیری کنید. همانطور که از قدیم نیز گفته‌اند پیشگیری همواره بهتر از درمان خواهد بود!

به هر حال هنگام پوشیدن کتانی‌های سفید، بهترین کسی که می‌داند چه محلی برای پوشیدن آن‌ها مناسب‌تر است و احتمال بروز لک در آن مکان برای کتانی کمتر می‌باشد، خود شما هستید. برای مثال همه‌ی ما می دانیم که پوشیدن این نوع کفش‌ها برای رفتن به کنسرت اصلاً ایده‌ی مناسبی نیست، زیرا قطعاً در میان جمعیت و شلوغی احتمال این که پاهایتان لگد شود و لکه روی آن ایجاد شود خیلی بیشتر از زمانی است که با این کتانی‌ها از ماشین به یک رستوران برای صرف شام می‌روید. پیشنهاد ما به شما این است که هنگامی که فکر می‌کنید کتانی‌های سفید و زیبایتان احتمال لک گیری و کثیف شدن دارد، آن‌ها را نپوشید و آنها را در جاکفشی خود در خانه بگذارید.

البته راه دیگری که وجود دارد این است که چند جفت از این کتانی‌های سفید را تهیه کنید و هر کدام را برای یک نوع استایل در نظر بگیرید، با این کار شما می‌توانید هر کدام از  آن‌ها را در مکانی خاص بپوشید و همچنین هر دفعه هنگام بیرون رفتن از منزل، آن‌ها را تعویض کنید. قطعاً این کفش‌ها دیرتر کهنه و کثیف می‌شوند.

 بند های جدید

آیا تا به حال شده است که به کتانی‌های خود نگاه بیاندازید و حس کنید که خیلی کثیف‌تر و کهنه‌تر از آن چیزی که واقعاً هستند به نظر می‌رسند؟ باید به شما بگوییم یکی از قسمت‌هایی که به شدت در کثیف و کهنه دیده شدن کتانی‌های سفید نقش دارند در واقع بندهای آن هستند. برای جلوگیری از این اتفاق به شما پیشنهاد می‌کنیم که چند بند اضافه بخرید و هربار که حس کردید احتیاج به تعویض دارند، آنها را به راحتی جایگزین کنید. همانطور که می دانید قیمت این بندها نیز ارزان است و به راحتی می‌توانید چند جفت از آن تهیه کنید. جالب است بدانید با این کار کفش شما به سرعت تمیز شده و رنگ آن روشن‌تر به نظر می‌رسد. این کار شاید فقط 5 دقیقه زمان بر باشد، ولی تأثیر زیادی در تمیز نشان دادن کتانی دارد.

 انتهای کفش خود را تمیز کنید.

اگر شما به یک مراسم رسمی می‌روید و وقت لازم برای تمیز کردن و شستن کاملکفش‌هایتان ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این ترفند جادویی را امتحان کنید و کف کفشتان را بشورید. لازم نیست بعد از آن منتظر خشک شدن باشید، به سرعت بعد از شستن کتانی متوجه تغییر اساسی آن با قبل خواهید شد.

سوالی که در ادامه ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه کفش‌های پارچه‌ای و سفید خود را تمیز کنیم. این نوع کتانی‌ها غبار و کثیفی‌های بیشتری را به خود جذب می‌کنند و مسلم است که تمیز کردن آن‌ها به مراتب سخت‌تر خواهد بود. پس در این خصوص باید کمی حوصله به خرج بدهید. ولی قبل از هرگونه نکته و توصیه‌ای درمورد تمیز کردن این نوع کتانی‌ها باید بگوییم که در نگهداری از آن‌ها باید دو چندان بیشتر دقت به خرج دهید، زیرا لکه‌های ایجاد شده روی آن‌ها ممکن است به رنگ زرد تبدیل شوند و به جای کتانی سفید، یک جفت کفش زرد رنگ داشته باشید!

نکاتی که در ادامه گفته شده برای تمیز کردن هر نوع کتانی که از جنس پارچ هتهیه شده باشد مناسب و کاربردی است:

1- تجهیزات

از آن جایی که می دانیم تمیز کردن کتانی‌های پارچه‌ای باید بسیار قوی‌تر باشد، پس برای زدودن لکه‌های ایجاد شده می‌توانیم از برس مویی استفاده کنیم. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی گرد و غبارهایی که روی پارچه‌ی این کفش ایجاد شده را به طور کامل پاک و مثل روز اول تمیز کنید. البته لازم نیست حتماً برس مویی تهیه کنید شما می توایند برای انجام این کار از مسواک مویی که دیگر قابل استفاده نیست هم کمک بگیرید تا تمام قسمت‌های پارچه‌ای آن را از لکه و گرد و غبار بزدایید.

البته همه‌ی ما می‌دانیم راه‌های زیادی برای تمیز کردن کفش‌های سفید وجود دارد ولی راه حلی که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم استفاده از ترکیب جوش شیرین، هیدروژن پروکسید و آب به مقدار کافی است. استفاده از این ترکیب بسیار بهتر از صابون و یا هر نوع سفید کننده‌ی دیگری عمل می‌کند و با تمام زردی‌ها ولکه‌های روی پارچه‌ی سفید کتانیتان مبارزه خواهد کرد.

همچنین برای تمیز کردن کف کفش‌هایتان و یا هر نوع چرم دیگری می‌توانید از تمیز کننده‌های موجود در بازار استفاده کنید. این تمیز کننده‌ها لایه‌های کثیف را جدا خواهند کرد و می‌توانید به هر میزانی که مورد نیازتان است برای پاک کردن لکه‌ها و زردی‌ها از آن‌ها بهره­مند شوید.

دستور عمل های ممکن برای از بین بردن لکه ها

  • از یک قلم یا مسواک مویی استفاده کنید و آن را به ماده‌ی سفید کننده و پاکننده ی موردنظر آغشته کنید، این کار باعث می‌شود تا تمام لکه‌ها از بین برود.
  • یک برس برای تمیز کردن تمام نواحی کفش پارچه­ای خود کنار بگذارید
  • از ترکیب تمیز کننده‌ای که در بالا به شما معرفی کرده‌ایم استفاده کنید. از هرکدام به مقدار 2/1 قاشق غذاخوری ترکیب کنید و بدانید که این مقدار فقط برای تمیز کردن یکی ازکفش‌ها به همراه بند آن می‌باشد. اول از همه کفش و بندش را جدا کنید
  • برس خود را به محلول مورد نظر آغشته کنید و محکم روی کتانی خود بکشید تا تمامی لکه‌هابه طور کامل از بین برود. سعی کنید تمام قسمت‌های کتانی را به خوبی تمیز کنید.
  • کتانی و بندهای آن را به مدت 3 تا 4 ساعت ترجیحاً رو به آفتاب قرار دهید. بعد از مدت زمان مقرر شده، کفش‌هایتان را بردارید. احتمالاً تمام مواد روی آن خشک شدهاست.
  • به وسیله‌ی یک برس، تمام نواحی خشک شده و خمیری شکل را از روی کفشپاک کنید.

چگونه کفش های چرمی و سفید رنگ خود را تمیز کنیم؟

وقتی که یک کفش چرمی و سفید پیش رویتان دارید، قطعاً می‌خواهید آن را به رنگ اولیه برگردانید. اگر چه که باید به خاطر داشته باشید به علت چرم بودن آن باید با احتیاط بیشتری تمیز و مراقبت شوند. اگر این کفش‌ها را خیلی محکم تمیز کنید قطعاً باعث ایجاد ترک‌هایی روی آن می‌شوید که در ابتدا وجود نداشتند. متد و نکاتی که در ادامه برای شما تهیه کرده‌ایم روی تمام کفش‌هایی که از جنس چرم هستند امتحان شده است و به طور کامل لکه‌ها و کثیفی‌های کتانی سفبد را از بین برده است.

تجهیزات مورد نیاز برای تمیز کردن

همه‌ی ما می دانیم که چرم به نسبت جنس‌های دیگر از ظرافت بیشتری برخوردار ست و در تمیز کردن و حتی پوشیدن این نوع کفش‌ها باید دقت بیشتری به خرج داد. پس به خاطر بسپارید که در تمیز کردن این نوع کتانی‌ها قطعاً به مواد و تجهیزات کمتری احتیاج خواهید داشت. به شما توصیه می‌کنیم که از برس های مویی بسیار نرم استفاده کنید. البته برای تمیز کردن کتانی‌های چرمی نیزمی‌توانید از مسواک‌های قدیمی استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که موهای آن نباید خیلی زبر باشند زیرا در این صورت موجب آسیب کتانی خواهند شد.

در حین تمیز کردن کتانی چرمی به یک شامپوی ملایم به همراه آب گرم احتیاج خواهید داشت و این ترکیب به عنوان تمیز کننده‌ی شما مورد استفاده قرارمی‌گیرد. برس مویی خود را به این محلول آغشته کنید و به آرامی روی کتانی چرمی خود بکشید تا کثیفی‌ها و لک‌ها به طور کامل از آن زدوده شوند. شمامی‌توانید از این محلول برای پاک کردن تمامی نواحی حتی کف کتانی خود استفاده و آن را پاک کنید.

دستور عمل استفاده از تجهیزات برای تمیز کردن کتانی های چرمی

  • برس یا مسواک مویی نرم خود را به ترکیب آب گرم و شامپوی ملایم آغشته کنید و به آرامیروی کتانی سفید خود بکشید تا نواحی لک دار تمیز شوند.
  • آب گرم را با شامپوی انتخاب شده ترکیب کرده و هم بزنید. ترجیحاً از شامپوهای ملایم استفاده کنید تا آسیبی به چرم کتانی وارد نشود.
  • بندهای کتانی خود را جدا کرده و آن‌ها را داخل ماشین لباس شویی بیاندازید تا تمیز شوند. البته می‌توانید آن‌ها را با دست نیز بشویید.
  • برس نرم خود را داخل محلول قرار دهید تا به آن آغشته شود و به آرامی کتانی چرم خود را تمیز کنید. قل از آن مطمئن شوید که کتانی خیلی خیس نباشد. این کار باعث می‌شود تالکه‌ها و کثیفی‌های موجود روی کتانی به طور کامل از بین بروند.
  • بار دیگر برس شستشو را داخل محلول بگذارید و سپس زبانه‌های کفش را به آرامی پاککنید.
  • همچنین برای نتیجه دهی بهتر به شما پیشنهاد می‌کنیم تا محلول تهیه کرده را با پاک کننده ترکیب کنید و به کف کفش خود بزنید، تا به طور کامل تمام غبار و کثیفی‌های آن پاک و زدوده شود.
  • در آخر هم بندها و هم خود کتانی را بگذارید تا خشک شوند.

با مراقب درست از کتانی‌هایتان مطمئن باشید که آن‌ها با گذر زمان نیز تمیز و تازه به نظرمی‌رسند. مراقبت از لباس‌های سفید سخت و طاقت فرسااست. توصیه‌ای که ما به شما داریم این است که در پوشیدن آن‌ها نیز نهایت دقت خود را به خرج دهید تا آسیب و لک‌های عمیقی روی آن‌ها ایجاد نشود. با انجام نکاتی که بالا برای شما توضیح دادیم، قطعاً از نتیجه‌ی تمیزی کتانی خود شگفت زده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *