با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

بیشتر افراد تصور می‌کنند داشتن لباس‌های زیاد به معنای شیک پوشی است در حالی که اگر در کمد لباس مردانه شما لباس‌های بیشماری وجود داشته باشد نه تنها به شیک پوشی شما کمکی نخواهد کرد بلکه شما را سردرگم خواهد ساخت و انتخاب لباس‌های مناسب از میان این همه لباس، کار ساده‌ای نخواهد بود. اگر با دنیای مد و شیک پوشی آشنایی داشته باشید احتمالا نام کمد لباس کپسولی نیز به گوشتان خورده است. اما کمد کپسولی چیست؟ آیا با تعداد کم و محدود لباس هم می‌توان شیکپوش شد؟ در این مقاله از  بپوش‌رو به شما خواهیم گفت که چطور با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید و با  کمترین هزینه و دردسر، استایلی شیک و متنوع داشته باشید.

کمد لباس کپسولی چیست؟

کمد لباس کپسولی به کمد لباسی گفته می‌شود که در آن چند لباس محدود اما باکیفیت و تطبیق پذیر وجود دارد که می‌توان تعداد زیادی ترکیب متنوع و هماهنگ را با آن‌ها به وجود آورد. این ایده مینیمالیستی ریشه در تفکرات مختلفی دارد از جمله این که خرید و مراقبت از لباس‌های کمتر هزینه کمتری به شما تحمیل خواهد کرد، به جای کمتری برای نگهداری از آن‌ها نیاز خواهید داشت و وقت کمتری برای انتخاب آن‌ها صرف خواهید کرد چون همه لباس‌های شما به هم می‌آیند. با صرف هزینه و وقت کمتر، شما زندگی بهتر  و آسوده‌تری خواهید داشت بدون آن که از شیک پوشی شما کاسته شود. اما انتخاب یک کمد لباس مردانه یا همان کمد کپسولی به ترفندهای خاصی نیاز دارد، قبل از هر کاری، ابتدا باید درک کنید که چرا به یک کمد لباس مردانه کپسولی نیاز دارید، آیا چنین کمدی با نیازها و سبک زندگی شما تطابق دارد؟ تصویر زیر را در نظر بگیرید:

با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

یک کمد لباس مردانه کپسولی از لباس‌های اساسی مردانه تشکیل می‌شود. اگر چهار جفت کفش، چهار پیراهن، چهار کت و چهار شلوار داشته باشید در مجموع می‌توانید 256 ترکیب مختلف را از آن‌ها بسازید و در طول سال استایل تکراری نداشته باشید! اما لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید باید شرایط خاصی داشته باشند هر یک از این لباس‌ها بارها و بارها پوشیده خواهند شد پس باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند. از طرف دیگر این لباس‌ها باید شیک و خوش دوخت باشند و به تن شما زیبا دیده شوند و در نهایت هر کدام از لباس‌های موجود در کمد لباس مردانه کپسولی باید با جزء دیگر آن هماهنگ و تطبیق پذیر باشد. این اصول در یک مثلث موسوم به مثلث شیک پوشی گردآوری شده است.

با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

مثلث شیک پوشی در کمد لباس مردانه

اندازه: لباس‌هایی که برای کمد لباس مردانه خود انتخاب می‌کنید قبل از هرچیزی باید اندازه بدن شما باشند. قبل از اقدام به خرید لباس حتما اندازه‌های بدن خود را بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید. اگر برندی را می‌شناسید که لباس‌های اندازه شما در میان محصولات آن یافت می‌شود حتما مشتری همیشگی آن برند باشید.

کیفیت: همان طور که گفتیم لباس‌های کمد کپسولی نسبت به لباس‌های دیگر به دفعات بیشتری پوشیده می‌شوند و به همین دلیل باید دوام بیشتری داشته باشند. برای کیفیت یک لباس لازم است که به جنس پارچه و کیفیت دوخت آن توجه داشته باشید و سراغ لباس‌هایی نروید که شستشو و مراقبت از آن‌ها دشوار و آسیب زننده است.

تطبیق پذیری: لباس‌های یک کمد لباس کپسولی باید با هم هماهنگ باشند یعنی اگر شما با چشم بسته هم آن‌ها را انتخاب کنید و بپوشید استایلی شیک و زیبا داشته باشید. تطبیق پذیری را از جهات مختلفی می‌توان بررسی کرد که چهار وجه استایل، بافت، طرح و رنگ را شامل می‌شوند:

  • استایل: قبل از این که کمد لباس مردانه کپسولی خود را بسازید این سوال را از خودتان بپرسید: “استایل شخصی من چیست؟” آیا لباس راحت و روزمره می‌پوشید یا لباس‌های رسمی را ترجیح می‌دهید؟ هدف شما از انتخاب لباس چیست؟ راضی کردن خودتان؟ خانواده؟ رئیس و یا موقعیت شغلی که می‌خواهید داشته باشید؟ خودتان را در لباس‌هایی که می‌خواهید بپوشید تصور کنید و فرمول استایل خود را بسازید.
  • بافت: در استایل مردانه عنصر بافت به ندرت مورد توجه می‌گیرد اما تاثیر آن انکارناپذیر است. لباس‌های همرنگ را به شرطی می‌توان در کنار هم استفاده کرد که تضاد بافتی کافی بین آن‌ها وجود داشته باشد. بافت‌های ظریف مثل پنبه و کتان با بافت‌های خشن مثل پشم و فلانل به خوبی هماهنگ می‌شوند پس لازم است این مفهوم را به خوبی درک کنید تا استایلی زیبا داشته باشید.
  • طرح: لباس‌های اساسی که کمد لباس مردانه را تشکیل می‌دهند بهتر است فاقد طرح باشند و یا از طرح‌های ریز و نه چندان مشخص در آن‌ها استفاده شود مثل طرح راه راه ظریف یا چهارخانه ریز. قبل از انتخاب یک لباس طرح‌دار این سوال را از خودتان بپرسید: “آیا طرح لباس از دور مشخص است؟” اگر جواب مثبت باشد آن را متعادل کنید.
  • رنگ: ترکیب رنگ یکی از اصول مهم در شیک پوشی است و در یک کمد کپسولی همه لباس‌ها باید رنگ هماهنگی با یکدیگر داشته باشند. رنگ‌های خانواده سفید، مشکی خاکستری و آبی بیشترین تطبیق پذیری را دارند به خصوص رنگ خاکستری که در واقع رنگ محسوب نمی‌شود و می‌تواند در بیشتر لباس‌های کمد کپسولی به کار رود. رنگ‌های سرمه‌ای، خاکی، زرشکی، سبز ارتشی و … نیز رنگ‌هایی با تطبیق پذیری بالا محسوب می‌شوند.

 

اجزای کمد لباس مردانه کپسولی

حال نوبت به این می‌رسد که اجزای کمد کپسولی مردانه را معرفی کنیم. نوع این لباس‌ها به استایل شخصی شما بستگی دارد اما برای یک تیپ معمول مردانه رسمی لباس‌های زیر ضروری هستند:

کت و کفش رسمی: کت و کفش همیشه اولین چیزهای هستند که در استایل مردانه به چشم می‌آیند و معمولا بیشترین هزینه را نیز به خود اختصاص می‌دهند. رنگ  کت را از رنگ‌های پایه مثل سرمه‌ای، خاکستری، قهوه‌ای یا زیتونی انتخاب کنید. رنگ مناسب برای کفش نیز مشکی یا قهوه‌ای و یا زرشکی است. لازم نیست چهار جفت کفش و چهار کت را همزمان با هم بخرید، با خرید دو کت و یک جفت کفش کار خود را آغاز کنید و در مراحل بعدی سعی کنید با اضافه کردن رنگ‌های جدید استایل خود را کامل‌تر کنید.

با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

شلوارهای مردانه: شلواری که برای کمد کپسولی انتخاب می‌شود چه شلوار پارچه‌ای باشد و چه شلوار جین، باید دوام بالایی داشته باشد و به راحتی پاره نشو. یک شلوار جین بادوام و سه شلوار پارچه‌ای در رنگ‌های پایه از جنس‌های مختلف برای فصول مختلف می‌تواند نیاز شما را برای مدت طولانی تامین کند.

با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

پیراهن مردانه: شما به تعداد زیادی پیراهن مردانه برای کامل کردن کمد کپسولی خود نیاز دارید که حداقل این تعداد، چهار پیراهن است. این پیراهن‌ها را از طیف‌های مختلف آبی انتخاب کنید (مانند تصویر) تا با شلوارهایی که دارید به راحتی هماهنگ شوند.

با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

اکسسوری‌ها: آخرین اجزای استایل شما را اکسسوری‌ها تشکیل می‌دهند که اهمیت آن‌ها کمتر از لباس‌های اصلی نیست. در واقع با کمک اکسسوری‌ها است که شما می‌توانید به استایل خود تنوع و جذابیت بیشتری بدهید. این اکسسوری‌ها چیزهایی مثل کمربند، پوشت، ساعت مچی و … را شامل می‌شوند که انتخاب آن‌ها به استایل شخصی شما بستگی دارد.

با کمترین تعداد لباس، یک کمد لباس مردانه کامل بسازید

جمع بندی

حال که لباس‌های مورد نیاز خود را برای کمد لباس کپسولی مردانه جمع آوری و تهیه کردید نوبت به ترکیب کردن آن‌ها می‌رسد. شما با رعایت چند نکته می‌توانید در عین تطبیق پذیر بودن لباس‌های خود، به آن‌ها تنوع بیشتری بدهید به طور مثال فرم یقه پیراهن یکی از مواردی است که می‌تواند تفاوتی چشمگیر در استایل شما به وجود آورد بنابراین هنگام انتخاب پیراهن سعی کنید آن‌ها را از مدل‌های متفاوت با فرم یقه متفاوت انتخاب کنید. در تیپ‌های نیمه رسمی می‌توانید از اکسسوری‌های طرح‌دار هم استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به ترکیب لباس‌های خود بدهید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که شلوار جین تیره تطبیق پذیری بالاتری دارد و جایگزینی مناسب برای شلوارهای رسمی است. مدل‌های متنوع کفش هم می‌توانند تفاوت‌های چشمگیری در استایل شما به وجود آورند پس در کنار کفش رسمی از کفش‌های نیمه رسمی مثل کالج هم غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *