شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

همیشه این تصور وجود دارد که شیک پوش شدن فقط با خرید لباس‌های زیاد و گران قیمت میسر است و اگر با محدودیت بودجه مواجه باشید چاره‌ای جز داشتن یک تیپ معمولی و کسل کننده هم نخواهید داشت. اما واقعیت چیز دیگری است، شیک پوش شدن به عوامل متعددی وابسته است و پوشیدن لباس‌های گران و متعدد به زحمت در میان این عوامل جای می‌گیرد. راه‌های زیادی برای شیک پوشی وجود دارد که اثر آن‌ها به مراتب بیشتر از خرید لباس‌های مارک‌دار و متنوع است. در این مقاله از بپوش‌رو ترفندهایی برای شیک پوش شدن را به شما آموزش خواهیم داد که برای پیاده کردن آن‌ها به خرید لباس نو نیازی ندارید و بدون متحمل شدن هزینه‌های زیاد می‌توانید از این ترفندها برای شیک پوش شدن خود بهره ببرید.

کمد لباس‌های خود را مرتب کنید

فقط کافی است نگاهی به کمد لباس‌های خود بیندازید، در صورت نیاز همه لباس‌ها را بیرون بریزید و مجددا آن‌ها را بررسی کنید. لباس‌هایی را که به تن شما درست نمی‌ایستند، کهنه و فرسوده شده‌اند، آسیب دیده‌اند، به اندازه کافی تطبیق پذیر نیستند و یا از مد افتاده‌اند از مجموعه لباس‌هایی خود حذف کنید. در میان این بررسی‌ها ممکن است به لباس‌ها برسید که قابل پوشیدن هستند اما شما وجود آن‌ها را فراموش کرده بودید. تصمیم بگیرید که تیپ و استایلی برای خودتان می‌خواهید و لباس‌هایی را نگه دارید که با این تیپ و استایل همخوانی دارند. قبل از کنار گذاشتن هر لباس این چهار سوال را از خودتان بپرسید:

  • آیا این لباس را دوست دارید؟
  • آیا این لباس به تن شما زیبا دیده می‌شود؟
  • آیا آن را مکرر به تن می‌کنید؟ (لباس‌هایی که برای موقعیت‌های خاص طراحی شده‌اند مثل کت و شلوار مجلسی و لباس اسکی و زمستانی در این مورد استثنا هستند)
  • اگر در حال حاضر این لباس را نداشتید آیا حاضر بودید برای خرید آن هزینه کنید؟

شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

لباس‌ها را اندازه کنید

بارها گفته‌ایم که اندازه بودن لباس‌ها یکی از مهم‌ترین اصول شیک پوشی است و تا زمانی که لباس‌های اندازه و خوش فرم به تن نکنید با شیک پوش شدن فاصله زیادی خواهید داشت. اگر در میان لباس‌هایی که از کمد خود حذف کرده‌اید مواردی وجود دارد که فقط قسمتی از لباس بلند یا کوتاه است شما می‌توانید به خیاط مراجعه کنید و لباس مورد نظر خود را اندازه کرده و مجددا به کمد لباس‌های خود اضافه کنید. البته هر تغییری در لباس‌ها امکان پذیر نیست اما اگر به یک خیاط ماهر مراجعه کنید می‌توانید با کمترین هزینه صاحب یک لباس خوش فرم و اندازه شوید. فراموش نکنید که شناختن یک خیاط ماهر و قابل اعتماد یکی از رازهای شیک پوشی است.

شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

یک برنامه منظم برای مراقبت از لباس‌ها داشته باشید

هر لباسی به مراقبت منظم و دقیق نیاز دارد که این مراقبت شامل شستشو و لکه بری، خشک کردن، اتو کردن و نگهداری صحیح است. پس از هر دو یا سه بار استفاده لباس‌های خود را طبق دستوراتی که روی برچسب مراقبتی آن درج شده است بشویید و خشک کنید. برای خشک کردن ترجیحا از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید چون این کار باعث چروک شدن و آب رفتن لباس‌ها می‌شود، پهن کردن لباس‌ها در فضای آزاد و در مقابل جریان هوا بهترین روش برای خشک کردن هر نوع لباس است. روش صحیح اتو کردن را نیز فرا بگیرید و از درجه‌ای که برای جنس لباس شما مناسب است استفاده کنید. لباس‌ها را در کمد طوری قرار دهید که چروک نشوند و فاصله کافی بین هر چوب لباسی وجود داشته باشد. لباس‌های کشباف و بافتنی هم نباید آویزان شوند چون به تدریج فرم خود را از دست می‌دهند.

شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

ترکیبات جدید را امتحان کنید

قبل از این که به سطوح بالای شیک پوش شدن دست پیدا کنید لازم است که درک کاملی از رنگ‌ها داشته باشید، این که کدام رنگ‌ها در کنار هم زیبا به نظر می‌رسند و چه رنگ‌هایی با تناژ پوست و موی شما سازگاری دارند. اگر تضاد بین رنگ پوست و موی شما کم است (مثلا سبزه مو مشکی یا سفید با موهای روشن هستید) بهتر است از تضاد رنگی کم در لباس‌های خود استفاده کنید اما اگر تضاد بین رنگ پوست و موی شما زیاد است می‌توانید از لباس‌هایی که رنگ متضاد دارند در کنار هم استفاده کنید مثل یک پیراهن سفید و کت مشکی.

شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

آشنایی با اصول اولیه رنگ شناسی از جمله چرخ رنگ کمک زیادی به شیک پوشی شما خواهد کرد. در چرخ رنگ، رنگ‌هایی که در مقابل هم قرار می‌گیرند متضاد و رنگ‌هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند مشابه هستند. با دانستن این موارد شما می‌توانید ترکیبات رنگی جدید و متنوعی را امتحان کنید و به استایل خود تنوع و زیبایی بیشتری ببخشید بدون آن که نیاز باشد سراغ لباس‌های جدید در رنگ‌های کسل کننده بروید.

به بهداشت و نظافت خود توجه کنید

خوش تیپ بودن به عوامل زیادی بستگی دارد که لباس تنها یکی از آن‌ها است. اصلاح سر و صورت و رسیدگی به دندان‌ها، دست‌ها و ناخن‌ها نیز جزو موارد بسیار مهم و موثر در جذاب‌تر شدن شما است. مطالعات نشان داده است که دندان‌های زرد و کثیف شما را10 سال پیرتر نشان می‌دهد و بیست درصد از جذابیت شما می‌کاهد. پس به جای خرید لباس‌های جدید و گران قیمت بهتر است برای زیباتر کردن دندان‌های خود هزینه کنید تا جذاب‌تر شوید. ناخن‌های دست را نیز فراموش نکنید، مانیکور کردن یک کار زنانه نیست و آقایان هم باید ناخن‌های تمیز و مرتبی داشته باشند، ناخن‌ها را در آب گرم خیس کنید، با دقت آن‌ها را کوتاه کنید و در صورت نیاز از سوهان ناخن هم استفاده کنید.

شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

مراقبت از پوست را نیز جدی بگیرید، بیش از 40 درصد مردان در دهه 20 زندگی خود به آکنه دچار می‌شوند که با مراقبت درست از پوست و استفاده از داروهای تجویز شده کاملا قابل درمان است. حتما از مرطوب کننده استفاده کنید اما نوعی مرطوب کننده را به کار ببرید که پوست شما را براق و چرب نکند، ضدآفتاب را نیز فراموش نکنید تا پوستی سالم و بدون لک داشته باشید. هر شب نیز با یک پاک کننده ملایم و مناسب جنس پوستتان، صورت خود را بشویید. فراموش نکنید که انتخاب مدل مو نیز در جذاب‌تر شدن شما تاثیر زیادی دارد، مدلی را امتحان کنید که با فرم سر و صورت و جنس موهای شما هماهنگی داشته باشد تا هر روز مجبور نباشید با ابزارهای حرارتی و مقدار زیادی ژل و کرم و … به موهای خود حالت بدهید.

یک مدل ریش جدید امتحان کنید

انتخاب یک مدل جدید ریش می‌تواند چهره شما را دگرگون کند و اگر این مدل ریش متناسب با استایل و ظاهر شما انتخاب شده باشد این دگرگونی در جهت مثبت خواهد بود. موی صورت نشانه مردانگی، تلاشگر بودن و سختکوش بودن است و بلوغ و قدرت شما را نشان می‌دهد. در مقابل صورتی که کاملا اصلاح شده باشد نشانه رفتار دوستانه، ملایم و قابل اعتماد بودن است و چنین فردی در کارهای گروهی بهترین گزینه است. دقت کنید که مدل ریش مناسبی برای صورت خود انتخاب کنید، کناره‌های ریش را کوتاه‌ نگه دارید تا چهره شما کشیده و مردانه به نظر برسد بدون آن که شلخته و نامرتب شود.

شیک پوش شوید بدون آن که لازم باشد لباس جدیدی بخرید

بهترین عطر ممکن را پیدا کنید

طبق آمار، 63 درصد از مردان 18 تا 65 ساله گاه به گاه از عطر استفاده می‌کنند و تنها 23 درصد، همیشه عطر دارند بنابراین 40 درصد از مردان به ارزش واقعی عطر پی نبرده‌اند. اگر شما هم جزو این دسته هستید وقت آن رسیده است که عطر زدن را به یک عادت روزمره تبدیل کنید. یک رایحه دلپذیر باعث می‌شود که شخصیت شما جذاب‌تر شود و در جامعه مقبول واقع شوید. البته هر عطری برای هر موقعیتی مناسب نیست، حتما یک عطر مخصوص تابستان و یک عطر مخصوص زمستان داشته باشید و یک عطر برای استفاده روزمره و یک عطر مجلسی هم برای خودتان تهیه کنید. تنها با تکیه به نام و برند عطر، خرید نکنید. حتما آن را تست کنید و از خوشبویی و دلپذیری آن اطمینان حاصل کنید.

از ترفندهای نامرئی برای بهبود استایل خود استفاده کنید

استایل شما مجموعه‌ای از اجزای مختلف است که همه این اجزا، قابل مشاهده نیستند. چیزهایی وجود دارند که به نظر نمی‌آیند اما می‌توانند به شیک پوش شدن شما منجر شوند. در ادامه به چهار مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • استند یقه: استند یقه از جنس طلق یا پلاستیک است و داخل یقه قرار می‌گیرد. این استند باعث می‌شود که یقه شما درست و محکم بایستد و به خصوص زمانی که می‌خواهید کراوات ببندید بسیار مفید و کاربردی است.
  • زیرپیراهن: زیرپیراهن عرق بدن شما را جذب می‌کند و مانع از رسیدن این عرق به پیراهن اصلی شما می‌شود. بنابراین استفاده از زیرپیراهن به خصوص در فصول گرم سال برای شیک پوش شدن بسیار حیاتی است.
  • ساسپند: اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از کمربند برای نگه داشتن شلوار خود استفاده کنید ساسپند بهترین گزینه برای این کار است و می‌تواند به شیک پوش شدن شما کمک کند.
  • نگهدارنده پیراهن: این مورد چندان رایج نیست اما برای آقایانی که نگهداشتن پیراهن زیر شلوار برایشان دردسر است می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

از اکسسوری‌ها، هوشمندانه استفاده کنید

مردم در 30 درصد از مواقعی که با شما برخورد دارند مستقیما به چشمان شما نگاه می‌کنند به همین دلیل عینک در شیک پوشی شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت. اگر عینکی هستید برای خرید یک عینک شیک و کلاسیک و باکیفیت که سال‌ها دوام داشته باشد سرمایه گذاری کنید و مطمئن باشید که نتیجه این سرمایه گذاری را در درازمدت خواهید دید. عینک خلبانی و عینک کائوچویی کلاسیک بهترین انتخاب برای شیک پوش شدن شما است. با دیگر اکسسوری‌های مردانه نیز آشنا شوید و سعی کنید جایگاه آن‌ها را در کمد لباس‌های خود تثبیت کنید، مثلا یک ساعت مچی لاکچری و زیبا می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای استایل ساده شما داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *