برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

فر کردن موها می‌تواند تغییر زیادی در چهره و استایل شما به وجود آورد و ظاهر یکنواخت شما تنوع ببخشد اما ماندگاری فر موها برای همه یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچه ضخامت تار مو بیشتر باشد و موها صاف‌تر و سنگین تر باشند فر موها نیز دوام کمتری خواهد داشت اما اگر قبل از فر کردن و در حین آن و حتی پس از فر کردن موها چند ترفند مهم و کلیدی را رعایت کنید ماندگاری فر موها نیز افزایش خواهد یافت. در این مقاله از بپوش‌رو به شما خواهیم گفت که برای زیبایی و ماندگاری فر موها لازم است چه ترفندها و نکاتی را رعایت کنید، در ادامه نیز یک نکته مهم برای سشوار کشیدن موها بیان خواهیم کرد تا این کار را بدون اشتباه انجام دهید.

موها را برای فر کردن آماده کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر ماندگاری فر موها اثر می‌گذارد آماده کردن مو برای فر زدن است. فرقی نمی‌کند از چه ابزار و ترفندی برای فر کردن موهای خود استفاده می‌کنید، اگر قبل از این کار موهای خود را آماده نکرده باشید ماندگاری فر موها نیز چندان زیاد نخواهد بود و با یکی دو بار برس کشیدن اثری از فرهای زیبا باقی نخواهد ماند. اگر موهای صاف و لختی دارید خوش شانس هستید اما موهای شما حالت پئیر نخواهد بود و فر نیز روی آن دوامی نخواهد داشت. برای این منظور لازم است که روی موهای خود بافت به وجود آورید تا فرها دوام و ماندگاری داشته باشند. موس بافت خوبی روی موها به وجود می‌آورد پس حتما قبل از فر زدن از موس مخصوص فر کردن مو استفاده کنید و اگر قرار است با ابزار حرارتی موهای خود را فر کنید قبل از خشک کردن موها یک سرم محافظت کننده در مقابل حرارت را به طور یکنواخت روی موها بزنید.

برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

از ابزار حرارتی مناسب استفاده کنید

اگر از ابزار حرارتی برای فر کردن موها استفاده می‌کنید مراقب باشید چون حرارت اثر خوبی روی موها نخواهد داشت و شما نباید بیش از یک یا دو بار در ماه این ابزارها را به کار ببرید. اما برای ماندگاری فر موها هنگام استفاده از ابزار حرارتی باید چند نکته را مد نظر داشته باشید، اول این که از ابزارهای با قطر بالا استفاده نکنید چون فری که این ابزارها به وجود می‌آورند بزرگ‌تر است و بالطبع ماندگاری کمتری هم دارد. دوم این که از ابزار مناسب استفاده کنید، ابزارهایی که صفحه سرامیکی دارند و تنظیم دمای آن‌ها به صورت دیجیتالی است برای این کار بسیار مناسب‌تر هستند و حرارت را به طور یکنواخت روی موها پخش می‌کنند در نتیجه ماندگاری فر موها نیز افزایش خواهد یافت. اگر موهای نازکی دارید حرارت 180 تا 185 درجه مناسب‌ترین دما برای فر کردن موها است اما اگر موهای شما ضخیم و پرپشت است می‌توانید از دمای 190 تا 200 نیز استفاده کنید.

برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

موها را از پایین به بالا فر کنید

وقتی موها را از نوک به سمت بالا فر می‌کنید قسمت نوک موها بیشترین حرارت را دریافت می‌کند در نتیجه فر موها در قسمت پایین بسته‌تر و در قسمت بالا و نزدیک به ریشه مو، بازتر خواهد بود. این مساله باعث می‌شود که فرهای شما سنگین شود و خیلی زودتر از آن چه که انتظار دارید بازشوند. این مساله برای مواقعی که از ابزار حرارتی استفاده می‌کنید بسیار اهمیت دارد و لازم است که موها را از قسمت بالا روی ابزار حرارتی بپیچید و تا نوک موها ادامه دهید. با این کار حرارت به طور یکنواخت روی ساقه مو پخش می‌شود و فرهای بادوام‌تر و یکدست‌تری خواهید داشت.

برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

موهایتان را کثیف کنید!

اگر موهای شما بیش از اندازه تمیز باشند و هیچ چربی روی آن‌ها وجود نداشته باشد فر را روی خود نگه نمی‌دارند. پس اگر می‌خواهید ماندگاری فر موها بیش از چند روز باشد روزی که حمام کرده‌اید و فردای آن روز موها را فر نکنید. دو روز و یا حتی سه روز پس از شستن موها بهترین زمان برای فر کردن مو است چون در این زمان موها به اندازه کافی چربی روی خود دارند و مدت بیشتری فرها را نگه می‌دارند.

برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

کلیپس را فراموش نکنید

در این مرحله موها را دسته دسته جدا کرده و با ابزار مورد نظر خود فر کنید. اگر دسته‌ها را ضخیم بگیرید حرارت به همه تارهای مو نخواهد رسید و موها سنگین شده و حالت خود را از دست خواهند داد. پس حتما دسته‌های کم و نازکی را برای فر کردن جدا کنید تا ماندگاری فر موها افزایش یابد. پس از فر کردن هر دسته نیز آن را رها نکنید چون وقتی موها داغ هستند خیلی زود حالت خود را از دست می‌دهند. در این مرحله موها را در حالت فر نگه دارید و با یک کلیپس آن را به کف سر متصل کنید تا سرد شود. وقتی موها کاملا خنک شدند می‌توانید کلیپس‌ها را باز کنید و از فرهای زیبا و خوش حالتی که دارید لذت ببرید.

فرها را تثبیت کنید

اما کار به همین جا ختم نمی‌شود و شما باید پس از فر کردن موها نیز از آن‌ها مراقبت کنید. اگر بلافاصله پس از فر کردن انگشتان خود را داخل فرها ببرید و آن‌ها را باز کنید نباید انتظار داشته باشید که فرهای شما دوام چندانی داشته باشد. در این مرحله شما باید فرها را تثبیت کنید، بلافاصله پس از این که فر کردن موها را به پایان رساندید با یک اسپری تثبیت کننده حالت موها را تثبیت کنید. با این کار فر موهای شما تا پایان روز کاملا ثابت باقی خواهد ماند و تا زمانی که موهای خود را بشویید فرها ماندگار و زیبا خواهند بود. توجه داشته باشید که برس کشیدن موهای فر شده نه تنها فر موها را از بین می‌برد بلکه به موهای شما هم صدمه وارد می‌کند پس زمانی که موهای خود را فر کرده‌اید به جای برس از شانه دندانه درشت استفاده کنید.

برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

یک نکته مهم برای سشوار کشیدن موها

داشتن موهای حجیم و خوش حالت تاثیر زیادی در زیبایی چهره و جوان‌تر دیده شدن شما دارد و سشوار کشیدن یک راه موثر برای داشتن موهای حجیم و خوش حالت است. اما بیشتر افراد این کار را درست انجام نمی‌دهند و نه تنها نتیجه خوبی از سشوار کشیدن نمی‌گیرند بلکه ناخواسته به موهای خود آسیب وارد می‌کنند. احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که موقع سشوار کشیدن موها، برس و سشوار را به طور افقی نگه می‌دارند. این کار باعث می‌شود که موهای زیر این دسته مو هم خشک شوند و آن طور که می‌خواهید حالت نگیرند. برای جلوگیری از این وضعیت فقط ریشه موها را به صورت افقی سشوار بکشید و برای سشوار کشیدن ساقه موها، برس را به طور عمودی بگیرید. با این کار موها یک موج ملایم و زیبا به خود خواهند گرفت و با حالتی طبیعی حجیم به نظر خواهند رسید بدون آن که شبیه به ستارگان مد دهه 80 شوید.

برای زیبایی و ماندگاری فر موها این کارها را انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *