مزایای ویتامین E برای پوست صورت

ویتامین E از جمله ویتامین‌هایی است که مزایای بسیار زیادی برای پوست صورتتان دارد. این آنتی اکسیدان بسیار قوی برای سلامت و شادابی پوست شما به عنوان یکی از ویتامین‌های اصلی به شمار می‌رود. شاید تا به حال نام این ویتامین را به اندازه‌ی ویتامین‌های C یا A در زمینه‌ی زیبایی و سلامت پوست نشنیده باشید، اما در این مقاله ما قصد داریم با شما از مزایای کم‌تر شنیده شده‌ی این ویتامین صحبت کنیم. جالب است بدایند از آنتی اکسیدان ویتامین E استفاده‌های بسیاری در زمینه‌ی ساخت سرم و کرم‌های زیبایی و بهداشتی می‌کنند اما اکثر مردم از این موضوع و عملکرد این ویتامین آگاهی ندارند. در این مقاله ما قصد داریم صحبت‌های دو درماتولوژیست به نام‌های Dendy Engelman و Deanne Mraz Robinson در مورد ویتامین E و هرچیزی که لازم است راجع‌ به این معجزه‌ی کمتر شناخته شده را بدانید، توضیح داده‌اند. با بپوش رو همراه باشید.

ویتامین E چیست؟

ویتامین E در واقع در گروه ویتامین‌های حلال در چربی قرار دارد و دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی می‌باشد. به عبارت دیگر دکتر Engelman معتقد است این ویتامین درست مانند چسبی است که همه‌چیز را در کنار هم نگه می‌دارد. اگر به دنبال ویتامین E در یک محصولی می‌گردید اکثر مواقع آن را با نام‌هایtocopherol  یا tocopheryl در لیست مواد سازنده‌ی محصولات می‌نویسند.

هر دو پزشک متخصص معتقدند که این ویتامین تاثیر بهتری در کرم‌های پوستی یا محصولاتی که مانند روغن بر پایه‌ی چربی به مرحله‌ی تولید می‌رسند، دارند. اکثر مواقع نیز از این ویتامین در سرم‌های ویتامین سی برای فعال کردن خواص آنتی اکسیدانی به کار می‌رود. اگر می‌خواهید از مزایای ویتامین E به صورت روزانه استفاده کنید می‌توانید آن را درون مواد غذایی نظیر روغن زیتون، سبزیجات و انواع مغزها پیدا کنید. البته Robinson معتقد است استفاده از ویتامین E به صورت جداگانه در غالب انواع داروها و کرم‌ها اثر بیشتری نسبت به مواد غذایی روی پوست دارد. مقدار توصیه شده‌ی ویتامین E برای مصرف روزانه 15 میلی‌گرم است و اگر بیشتر از این مقدار مصرف شود احتمال حمله‌ی قلبی و یا دیابت را به همراه دارد. محصولات زیادی در حال حاضر وجود دارند که این ویتامین در ساخت آن‌ها نقش داشته و همچنین تاثیر به‌سزایی دارند.

ویتامین E برای چه کسانی ضرر دارد؟

با وجود این‌که ویتامین E برای همه نتایج یکسانی دارد و تقریبا اکثر افراد می‌توانند این ویتامین را مصرف کنند اما افرادی که پوست چرب و یا آکنه‌دار دارند، باید در هنگام مصرف ویتامین Eبسیار دقت کنند زیرا ممکن است استفاده‌ی بیش از حد این ویتامین در روتین روزانه‌ی آن‌ها موجب بروز آکنه و جوش‌های زیرپوستی شود.

از مزایای ویتامین E می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

·         یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است: آنتی‌اکسیدان‌ها به طور معمول با رادیکال‌های آزاد موجود در محیط زیست ما مبارزه‌ کرده و آن‌ها را از بین می‌برند. رادیکال‌های آزاد در طول گذر زمان می‌توانند حالت طبیعی پوست را از بین برده و حتی پوست صورتتان را ضعیف کنند و ویتامین E در مقابله با آن می‌تواند به مقدار خیلی زیادی به شما کمک کند.

·         ویتامین E ضد خشکی پوست است: این ویتامین به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت پوست خود را حفظ کرده و با هر گونه خشکی مبارزه می‌کند. این روزها شاهد آن هستیم که در محصولاتی نظیر مرطوب‌کننده‌های لب و پوست اکثرا از این ویتامین در ترکیبات‌شان استفاده می‌شود.

·         این ویتامین در درمان اسکار و یا ترک‌های چاقی و لاغری به پوست شما کمک می‌کند: ویتامین E نه تنها برای صورت شما بلکه برای تمام بدنتان مزیت‌های بسیاری دارد. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از ویتامین E می‌تواند اسکار باقی‌مانده از سوختگی، جراحی و بخیه و به طور کلی هر نوع جراحت و زخم دیگری را به خوبی درمان کرده و آثار ناشی از آن را به طور کامل از بین ببرد. اکثر خانم‌ها از ترک‌های باقی مانده از چاقی و همچنین زایمانشان احساس ناراحتی می‌کنند و برخی از آن‌ها علاقه‌ای به درمان این نوع ترک‌های پوستی از طریق عمل جراحی‌های پرخطر و پرهزینه ندارند. اما دیگر جای نگرانی نیست، ویتامین E به شما در درمان این نوع مشکلات پوستی نیز کمک بسیار زیادی می‌کند.

اگر تا به حال از این ویتامین استفاده نمی‌کردید و یا استفاده از محصولات تولید شده از آن را جزء روتین مراقبتی پوست خود قرار نداده بودید وقت آن رسیده که برای بهبود کیفیت و همچنین درمان مشکلات پوستی خود به این ویتامین رجوع کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر نوع ویتامینی باید به اندازه‌ دوز تعیین شده مصرف شود و استفاده‌ی بیش از حد از آن خطراتی را برای سلامت شما داشته و حتی می‌تواند نتیجه‌ی معکوس نیز بدهد.

اگر شما تجربه‌ی استفاده از این ویتامین برای درمان خشکی، ترک و اسکارهای ناشی از جای جوش و… را داشته‌اید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *