آیا لباس زنان نیاز به جیب دارد؟

امروزه بسیاری از پوشاکی که در حوزه‌ی زنان تولید می‌شود و در مغازه‌ها به فروش می‌رسد، محلی برای حمل اشیاء یا همان جیب ندارد. در واقع این فقدان برای برخی بسیار جنجالیست و سبب می‌شود تا آن‌ها هنگام انتخاب لباس مناسب با مشکل مواجه شوند.زمان خرید لباس‌های جدید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد اما واقعیت این است که اکثر لباس‌های موجود، جیب ندارند با این که یک ضرورت در لباس می‌باشد.

تصور کنید در مغازه‌ای هستید و فروشگاه لباس مورد علاقه شما را داشته و اگرچه شما دنبال یک لباس خاص هستید. اما نمی‌توانید دست روی چیزی که وجود دارد و می‌پسندید، قرار دهید. اما ناگهان در بین ویترین و لباس‌های رنگارنگ در مغازه، چیزی به چشمتان می‌خورد که همیشه رویای بر تن کردن آن را در سرمی‌پروراندید.

آن را از روی رگال لباس‌ها بر می‌دارید و برانداز می‌کنید و با کمی فکر، کمد لباس خود را بررسی و بازبینی می‌کنید تا بتوانید آن لباس را خریداری کنید. اما درستدر زمانی که تصمیم به خرید آن لباس دارید یک مورد بسیار ضروری به نظر شما می‌رسد که اهمیت زیادی برایتان دارد، آن هم جیب است.

جیب یک جزء حیاتی از لباس است اما اکثر این لباس‌ها و حتی لباسی که توجه شما را بر انگیخته است، آن را ندارند. در این هنگام مجبورید تا لباس رؤیایی خود را به رگال خود برگردانید و خسته و نا امید از خرید آن مغازه را ترک کنید.

اما آیا می دانید این ناامیدی از خرید لباس از کجا نشأت می‌گیرد؟ در واقع موبایل شما، کیف پول و حتی کارت‌های مختلف خود را چندین بار گم کرده‌اید و همیشه به دنبال آن گشته‌اید. همین امر باعث شده تا در انتخاب لباس دقت بیشتری کنید تا جیبی برای قرار دادن این وسایل درون آن روی لباس شما وجود داشته باشد.آیا لباس زنان نیاز به جیب دارد؟

باز هم تصور کنید که بلیط یک فیلم در سینما را در اختیار دارید و زمانی که به سینما می‌روید به دلیل عدم جیب مناسب روی لباس شما، هر بار آن را در جایی قرار می‌دهید. حال فراموش کرده‌اید که آن بلیط دقیقاً در کجا قرار دارد و در واقعآن را گم کرده‌اید. ممکن است بلیط زیر صندلی شما افتاده باشد و یا زیر پای دیگران گم شده باشد. اگرچه ممکن است این موارد تجربه‌ی خوبی نباشد، اما برای همه‌ی ما به وجود آمده است.

نکته‌ی جالب این است که این کار یک روش ظریف برای ترغیب خرید کیف‌های دستی و لوازم جانبی دیگری است که در بازار عرضه می‌شود. در واقع زنان با نداشتن جیب روی لباس خود مجبورند تا همواره یک کیف همراه خود داشته باشند تا ضروری‌ترین وسال خود را درون آن جای دهند.

اما چرا باید این اتفاق بیوفتد و به جای آنکه به راحتی دست در جیب خود کرده و وسایل ضروری و لازم خود را بیرون بیاوریم، باید از درون کیف آن را بیرون بکشیم؟ آیا مواردی همچون کیف‌های دستی جز ایجاد مزاحمت برای ما سودی خواهد داشت؟ یا چرا باید در هنگام سرما دست‌های خود را بیرون لباس قرار دهیم چون جیبی روی لباس برای ما تعبیه نشده است؟ به نظر مضحک می‌آید که به جای گرم کردن دستان خود با قرار دادن در جیب، آن را با مواردی همچون دستکش بپوشانیم.

اگرچه داشتن جیب روی لباس یک مسئله کوچک برای تولید کنندگان این محصول است اما بسیاری از خانم‌ها را در بهترین حالت، در شرایط بسیار ناراحت کننده‌ای قرار می‌دهد. برخی از تولید کنندگان نیز که به این مورد هر چند از دید دیگر افراد کوچک پرداخته‌اند، به دوری از مدرنیته متهم می‌شوند و سایرین عقیده دارند که داشتن جیب روی لباس زنان دیگر از مد رفته است.

وجود جیب روی لباس زنان یک ضرورت است که تولید کنندگان زیادی آن را به فراموشی سپرده‌اند. اما همه‌ی خانم‌ها می‌توانند با داشتن جیب روی لباس خود، از مشکلات خود کاسته و بدون لوازم جانبی غیر ضروری به کارهای خود بپردازند.

اما این انتخاب آن‌هاست که لباس بدون جیب خواهند خرید یا از لباس‌های جیب دار استقبال می‌کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *