چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

حفظ رطوبت پوست مهمترین مرحله در روتین مراقبت از پوست است که کرم مرطوب کننده نقش به سزایی در این امر ایفا می کند. کرم مرطوب کننده در حفظ سلامت، زیبایی و شادابی پوست موثر بوده و به همین دلیل استفاده از آن اهمیت زیادی داشته و به عنوان یک محصول ضروری شناخته شده است. با این حال، باید از کرم مرطوب کننده‌ای استفاده کرد که مناسب نوع پوست باشد. استفاده از یک کرم مرطوب کننده مناسب می تواند به برطرف کردن مشکلات پوستی شما کمک به سزایی کند. در ادامه درباره انواع مختلف کرم های مرطوب کننده و نحوه استفاده از آن‌ها می پردازیم.

 لوسیون ها و مرطوب کننده های سبک

کرم های مرطوب کننده‌ی سبک برای استفاده روزانه عالی هستند، زیرا به سرعت جذب پوست می شوند، این نوع کرم ها بر پایه آب تولیده شده‌اند و حاوی مواد تقویتی هستند. لوسیون ها و مرطوب کننده های سبک در طول روز بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند، زیرا احساس چربی و چسبندگی در پوست شما ایجاد نمی کنند.

 اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده

استفاده از کرم های مرطوب کننده برای داشتن پوستی سالم و شاداب به خصوص در فصل های سرد سال توصیه می شود. آنها همچنین برای افرادی که پوست خشک دارند گزینه بسیار مناسبی هستند، زیرا کرم مرطوب کننده با بافت روغنی خود، راه را برای خروج آب از پوست می‌بندد و سبب درخشندگی و نشاط پوست می‌شود. افراد دارای پوست خشک بهتر است چندین بار در روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنند. برای پوست های خیلی خشک نیز استفاده از مرطوب کننده هایی که حاوی ترکیبات اوره، اسید لاکتیک، اسید هیالورونیک، دایمتیکون، لانولین یا روغن معدنی هستند، توصیه می شود.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

مرطوب کننده های بدون چربی

این نوع مرطوب‌کننده‌ها دقیقاً مانند مرطوب‌کننده‌های معمولی عمل می‌کنند. مرطوب کننده های بدون چربی روی پوست لایه‌ای را تشکیل می‌دهند که مانع از خارج شدن آب می‌شوند. آنها همچنین در کاهش خشکی پوست و افزایش لطافت آن نقش مهمی دارند. مرطوب‌کننده‌های بدون چربی برای افرادی که پوست‌های مختلط و چرب دارند، بهترین عملکرد را دارند.

ژل کرم های مرطوب کننده

ژل کرم های مرطوب کننده برای پوست های چرب و مستعد آکنه گزینه مناسبی به شمار می‌رود، زیرا حاوی چربی و اسید هیالورونیک و گلیسرین هستند.  این نوع ژل ها بافت سبکی دارند و استفاده از آنها در محیط های خشک، فصل تابستان و شرایط آب و هوایی سخت بسیار توصیه می شود. ژل کرم های مرطوب کننده آبرسانی پوست را افزایش می دهند و به تسکین پوست ملتهب کمک می‌کنند.

سرم ها

اگرچه سرم ها مرطوب کننده نیستند، اما عملکرد مشابهی با مرطوب کننده دارند. استفاده روزانه از سرم ها می تواند به هیدراته و سالم ماندن پوست کمک کند.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

چگونه از مرطوب کننده ها استفاده کنیم؟

اگرچه روش خاصی برای استفاده از مرطوب‌کننده‌ها وجود ندارد، اما با این حال چندین نکته مهم درباره استفاده صحیح و موثر از کرم های مرطوب کننده وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1. بلافاصله بعد از شستن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید:

صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم صورت تمیز کنید تا هرگونه ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط پوست (به نام (Sebum) از صورت پاک شود. زمانی که پوست تان هنوز مرطوب است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده بلافاصله پس از شستن صورت از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و پوست تان را مرطوب و نرم نگه می دارد.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

 2. اگر پوست خشکی دارید از یک مرطوب کننده سبک در صبح و یک مرطوب کننده سنگین در شب استفاده کنید

استفاده از یک مرطوب کننده سبک در صبح، باعث آبرسانی کامل پوست می شود. با این حال، در طول شب، پوست شما نیاز به رطوبت رسانی بیشتری دارد تا خشک نشود. استفاده از کرم ها و سرم های غلیظ و حاوی روغن بهترین گزینه  برای این نوع پوست است.  سرم ها با ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید بافت سبک و نرمی داشته و به راحتی جذب پوست شما می شوند، همچنین این نوع سرم به جوان سازی و شادابی پوست کمک می کند و باعث کاهش علائم پیری می شود.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

 3. قبل از آرایش،از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

محصولات آرایشی شما ممکن است حاوی موادی باشند که می توانند پوست شما را دهیدراته کنند. بنابراین استفاده از کرم‌ مرطوب کننده نه تنها باعث آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌شود، بلکه نقش پایه آرایش را نیز بر عهده می‌گیرد تا مواد آرایشی روی پوست ماندگاری بهتری داشته باشند.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *