چگونه نواحی تیره بدن را در ۳۰ روز روشن کنیم

چگونه نواحی تیره بدن را در ۳۰ روز روشن کنیم

یکی از مشکلاتی که باعث ناراحتی بسیاری از زنان می‌شود، تیرگی برخی از نواحی بدن است. به طور معمول، پوست بانوان از روشن تا برنزه تیره متغیر است. برخی از افراد نیز پوست گندم‌گونی دارند. اما در همه این رنگ‌ها گاهی برخی از نقاط مانند سر زانو و آرنج تیره می‌شوند. علت‌های متفاوتی برای تیرگی این نواحی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم راه‌های مفیدی را برای درمان نواحی تیره بدن معرفی کنیم. اگر در برخی از نقاط بدن شما هم تیرگی به وجود آمده است، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

علت تیره شدن برخی از نواحی بدن

به علت‌های گوناگونی ممکن است تیرگی در بدن به وجود بیاید. به طور مثال: پیری یا کهولت سن یکی از علت‌هایی است که منجر به ایجاد تیرگی در بدن می‌شود. علاوه بر آن، لایه برداری نکردن از پوست سبب روی هم آمدن تعداد زیادی از سلول‌های مرده می‌شود. این سلول‌های مرده، رنگ تیره‌ای دارند و برخی از نواحی بدن را کدر و تیره می‌کنند. گاهی هم علت ایجاد تیرگی عوامل ارثی است. برای اثبات این امر می‌توانید برخی از نوزادانی که پوست سبزه دارند را نگاه کنید. سر زانو و انگشتان پای این نوزادان تیره‌تر از نواحی دیگر است. برای این نوزادان، یک عامل ارثی در تیره شدن برخی از نواحی بدن‌شان دخیل است.
خشک ماندن پوست نیز یکی از عواملی است که می‌تواند به ایجاد نواحی تیره کمک کند. به طور معمول افرادی که پوست بدن خود را با صابون شستشو می‌دهند، بعد از مدتی به خشکی پوست مبتلا می‌شوند. خشک شدن پوست به مرور، رنگ آن را از روشن به تیره تغییر می‌دهد. اگر به صورت مداوم حمام می‌کنید، بهتر است از شامپو بدن کمک گرفته و بعد از استحمام، مقداری لوسیون بدن و نرم کننده به پوست خود بزنید. یکی دیگر از علت‌های مهمی که می‌تواند پوست را تیره کند، آفتاب سوختگی است. آفتاب سوختگی علاوه بر تیره شدن پوست می‌تواند رنگ آن را قرمز کند. برای جلوگیری از ایجاد تیرگی در آفتاب سوختگی باید قبل از این مشکل از ضدآفتاب‌های مناسب استفاده کنید. یکی از راه‌هایی که بانوان برای از بین بردن موهای زائد به کار می‌برند، مصرف ژیلت است. افرادی که چند سال پشت سر هم از ژیلت استفاده می‌کنند، زیر بغل، سر زانو و برخی از نقاط در بدنشان کاملاً تیره می‌شود.

چگونه نواحی تیره بدن را در ۳۰ روز روشن کنیم

روش‌های روشن کردن نواحی تیره

برای روشن کردن نواحی تیره باید سلول‌های مرده را از روی پوست بردارید. بدین منظور می‌توانید از لایه بردارها استفاده کنید. یکی از این لایه بردارها ترکیب روغن زیتون و آبلیمو تازه است. برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک عدد لیمو ترش ترکیب کرده و روی نواحی تیره قراردهید. هنگام گذاشتن این ترکیب روی پوست ممکن است کمی احساس سوختگی کنید. البته این احساس دردناک نیست و به خاطر لایه برداری آبلیمو ایجاد می‌شود. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه قسمت تیره را با آب ولرم بشویید. استفاده از این روش برای چند روز پشت سر هم می‌تواند ناحیه را کاملاً روشن کند.
ترکیب بعدی استفاده از روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای است. برای این کار مقداری روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای را به تناسب با یکدیگر ترکیب کنید و سپس آنرا برای ۳۰ دقیقه روی سر زانو و آرنج خود قرار دهید. سپس با آب ولرم بشویید. این ترکیب، سلول‌های مرده را از بین برده و سبب روشن شدن نواحی تیره می‌شود. برای نتیجه گیری بهتر سه مرتبه در هفته و برای یک ماه این کار را تکرار کنید.
یکی از کرم‌های معروفی که قدمت بسیاری در میان کرم‌های لایه بردار دارد کرم « جی» است. پدران و مادران ما نیز از این کرم استفاده می‌کردند. این کرم اصیل به دلیل داشتن عصاره لیمو می‌تواند به سرعت تیرگی‌های سر زانو و آرنج را کاملا از بین ببرد. برای استفاده از کرم جی می‌توانید دو الی سه مرتبه در روز این کرم را به ناحیه تیره بزنید. بعد از استفاده یک الی دو تیوب از این کرم، ناحیه تیره کاملاً روشن می‌شود. برای نتیجه گیری بهتر می‌توانید همزمان همراه با این کرم از لایه بردارهای خانگی کمک بگیرید.

چگونه نواحی تیره بدن را در ۳۰ روز روشن کنیم
ترکیب بعدی که بسیاری از افراد با استفاده از آن نواحی تیره خود را روشن کرده‌اند ترکیب جوش شیرین، آبلیمو تازه و زردچوبه است. این ترکیب یک روشن کننده قوی است و می‌تواند نواحی تیره را بعد از استفاده ۳۰ روزه کاملاً روشن کند. بدین منظور می‌توانید چهار روز در هفته یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب یک عدد لیمو تازه و یک قاشق مربا خوری زردچوبه ترکیب کنید تا یک خمیر به دست بیاید. سپس خمیر را روی نواحی تیره مانند زانو قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، ناحیه را با آب ولرم بشویید. برای نتیجه گیری بهتر بعد از شستشو، مقداری روغن نارگیل را روی ناحیه ریخته و ماساژ دهید.
ترکیب آب سیب زمینی و آب برنج نیز برای روشن شدن نواحی تیره و تغذیه پوست بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک ابتدا باید یک سیب زمینی را رنده کنید. سپس رنده‌های سیب‌زمینی را با دست فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود. در مرحله بعد با یک استکان آب برنج ترکیب کنید و آن روی نواحی تیره ماساژ دهید تا جذب پوست شود. بعد از گذشت دقایقی این محلول روی پوست خشک می‌شود. سپس می‌توانید آن را بشویید. پس از شستشو مقداری کرم مرطوب کننده بزنید. تکرار این کرم برای ۳۰ روز پشت سر هم، ناحیه تیره را کاملا روشن می‌کند.
حمام شیر و نمک بدن نیز برای روشن شدن نواحی تیره پوست بسیار مؤثر است. بدین منظور می‌توانید داخل وان حمام شیر و نمک بدن بریزید. سپس برای ۴۵ دقیقه داخل وان دراز بکشید. این کار را می‌توانید یک مرتبه در هفته تکرار کنید. بعد از یک ماه کاملا شاهد روشن شدن رنگ پوست خود خواهید بود.
به غیر از مواردی که ذکر کردیم، دستگاه‌های لیزر نیز وجود دارند که می‌توانند نواحی تیره بدن مانند کشاله ران، قوزک پا یا آرنج را سفید کنند. البته این روش نسبت به روش‌های قبلی هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت. اما قطعیت آن بیشتر است. لازم است بدانید که هزینه لیزر نواحی تیره بسته به مقدار تیرگی ناحیه و تعداد جلسات تکرارشونده متفاوت است.

چگونه نواحی تیره بدن را در ۳۰ روز روشن کنیم

قلم آخر

با استفاده از روش‌هایی که ذکر کردیم، می‌توانید رنگ بدن خود را تقریباً یکدست کنید. البته لازم است بدانید که روش‌های خانگی به استفاده مداوم نیاز دارند و حتماً باید برای یک الی دو ماه آنها را به کار ببرید. استفاده چند روزه از یک ماسک لایه بردار نمی‌تواند تیرگی‌ها را برطرف کند. بلکه باید در استفاده از آن مداومت به خرج دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *