در دهه چهل زندگی و میانسالی چی بپوشیم؟ [مخصوص آقایان]

با افزایش سن و ورود به دهه­ی چهارم از زندگی وقت آن فرا می­رسد تا از دست آورد­ها و موفقیت­های زندگی نهایت لذت را ببرید و تغییرات قابل توجه­ای را در استایل خود به وجود بیاورید، پس چه چیزی بهتر از این که تغییرات را از کمد لباستان آغاز کنید؟ در ادامه ما قصد داریم تا با توجه به افزایش سن، شما را با استایل و لباس­هایی که برای این دهه‌­ی موفقیت آمیز و جدید، به طور کامل آشنا کنیم پس با بپوش‌رو همراه باشید.

هنگامی که صحبت از لباس پوشیدن و استایل می­شود، همه باید بدانیم که تفاوت اساسی و عمده­ای بین کلمات “استایل” و “مد” وجود دارد و در این دهه شما باید خود را برای داشتن استایل متفاوت با توجه از تجربیاتی که در دو دهه­‌ی اخیر زندگیتان کشف کرده­اید، آماده کنید. اولین نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که لباس­هایی دقیقا همسایز خود انتخاب کنید. البته می­توانید هنگام رفتن به باشگاه و یا ورزش کردن از لباس­های ورزشی گشاد استفاده کنید اما در غیر این صورت سعی کنید لباس­هایتان را به گونه­ای تهیه کنید که کاملا اندازه‌­ی شما باشند. مسلما سایز لباس شما به نسبت 20 و یا 30 سالگی تغییر کرده و بزرگتر شده است اما هنوز هم می­توانید از شلوار جین استفاده کنید. نکته­ای که باید هنگام خرید این نوع شلوارها به خاطر بسپارید این است که به جای انتخاب شلوار جین­های جذب، شلوارهای راسته را مورد خرید قرار دهید.

یکی دیگر از نکات جالبی که باید در مورد استایل در دهه‌­ی چهارم زندگی خود بدانید این است که اکسسوری به شدت از اهمیت برخوردار می‌­شود. معمولا افراد بیشتر تمایل دارند از یونیفرم و لباس­های ساده در عین حال شیک استفاده کنند و تنها چیزی که باعث وجه تمایز می­شود استفاده از اکسسوری­ها هستند که در واقع به استایل شما شخصیت می­بخشند. در مورد رنگ انتخابی لباس­ها نیز می­توان گفت که بهتر است از پلت رنگ­هایی که مطمئن هستید به شما می­آید در هنگام خرید استفاده کنید.

ممکن است که در این سن، خیلی نتوانید از تیشرت­ها و بلوز­های طرحدار استفاده کنید، اما اصلا نگران نباشید. اگر شما جزء افرادی هستید که به طرحدار بودن لباستان بسیار اهمیت می­دهید می­توانید از کراوات­ها و شال­های طرحدار و یا حتی لباس­هایی که دارای پاکت با طرح­های ریز هستند استفاده کنید. اکسسوری­ها در این سن کمی گران قیمت تر هستند و توصیه می­کنیم که به کیفیت آن­ها نیز بسیار اهمیت دهید. برای مثال دستکش­های چرمی با کیفیت، چند دست کلاه شیک و جواهرات از جمله اقلامی هستند که هرگز نباید فراموش کنید. اگر هم از دوستداران کلکسیون ساعت هستید و تاکنون این فرصت را نداشته‌­اید تا خیلی به این اکسسوری جذاب اهمیت دهید، حالا وقت آن رسیده تا حداقل یک سری کلکسیون جذاب از ساعت­های مناسب خود تهیه کنید.

در ادامه چند چهره­ی معروف و مشهور انگلیسی را برای نمونه به شما معرفی می­کنیم تا بتوانید از نوع استایل و لباس­ آن­ها الگوبرداری کنید و الهام بگیرید.

ادریس البا، 45 ساله

Chiwetel Ejiofor، چهل ساله

Patrick Grant، چهل و پنج ساله

Jude Law با سن 45 سال

دیوید بکهام، 42 ساله

 

قوانین طلائی برای داشتن استایل جذاب در 40 سالگی
1- کمد لباس­هایتان را اصلاح کرده و بهبود ببخشید

کمد لباستان جاییست که شما، به اندازه­‌ی 20 سال لباس­های‌تان را در آن نگه­داری کرده‌­اید و همچنین ممکن است از 20 سال گذشته تا به حال، هنوز هم لباس­های قدیمیتان را در آن پیدا کنید. بهتر است اول از همه به سراغ کمد لباس خود بروید و سعی کنید لباس­هایی که چند سال است که نپوشیده‌اید، را دور بیاندازید و یا اگر هنوز هم سالم و تمیز مانده‌­اند به خیریه ببخشید. اما اگر در این بین آیتم­‌هایی وجود داشتند که هنوز هم برای شما قابل استفاده و پر کاربرد می­باشند، در کمد خود از آن­ها نگه­داری کنید. در این حین علاوه بر اینکه می­توانید لباس­های جدید خریده و جایگزین لباس­های قدیمی خود کنید به شما توصیه می­کنیم کمد لباس خود را نیز تعویض کرده و به جای آن یک کمد لباس بزرگت خریداری کنید زیرا آیتم­های زیادی قرار است در آن گنجانده شوند. اما اگر جا لباسی شما به اندازه­ای بزرگ است که لباس­هایتان به راحتی و بدون اینکه روی هم قرار بگیرند، در آن جای گرفته‌­اند به هیچ­‌وجه احتیاج به تعویض آن ندارید. اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌­اید، اکنون فرصت مناسبی است تا آویزهای چوبی را برای کت­ها و جعبه­‌های پلاستیکی‌تان را محلی برای قرار دادن کفش­ها در نظر بگیرید.

2- به یاد داشته باشید که هرگز احتیاج به پوشیدن لباس­های سایز بزرگ ندارید

شما دیگر 20 ساله نیستید، بنابراین لباس­های آن دوران را باید دورانداخته و به فکر خرید لباس­ه‌ای جدید باشید. یکی از نکات بسیار مهم در حین خرید لباس در 40 سالگی، این است که بزرگتر از سایز خودتان نباشد. لباس­هایی را انتخاب کنید که دقیقا سایز بدن شما را داشته باشند.

3- لباس­های ورزشی خود را با دقت انتخاب کنید

در هنگام خرید لباس­های ورزشی می­توانید قانون بالا را نقض کرده و لباس­های گشاد تهیه کنید. این نوع لباس­ها برای انجام فعالیت­های بدنی در سن شما بسیار مناسبتر هستند. برای مثال می­توانید از شلوار­های گرم کن و کوله پشتی و کلاه­های بیس بال برای داشتن یک استایل جذاب ورزشی در آخر هفته‌­ها کمک بگیرید.

4- ساعت مچی

اگر تا به حال به فکر داشتن ساعت­های مچی متعدد و وخاص نبوده‌­اید الان زمان خوبی برای جمع کردن کلکسیون ساعت و ست کردن آن­ها با هرنوع استایلی است. اکنون زمان آن فرا رسیده تا برای تولد چهل سالگیتان، ساعت­های خاص دریافت کنید!

البته می­توانید جواهرات را نیز به اکسسوری­‌های مورد استفاده‌­ی خود اضافه کنید. برای مثال داشتن یک دستبند شیک و یا حتی یک حلقه‌­ی ساده و خاص می­تواند استایل شما را دوچندان جذاب کند.

5- به مدل موهای خود توجه ویژه­ای داشته باشید.

به هیچ وجه از مدل موهای دوران 20 و 30 سالگی خود استفاده نکنید. همیشه مدل موهای خود را با توجه به شکل صورت و اینکه چه مدلی بیشتر از همه به چهره­ی شما می‌­آید، انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که برای کوتاهی موهای خود همیشه به آرایشگری مراجعه کنید که می­دانید با توجه به فرم صورت شما، بهترین مدل را برایتان انتخاب می­کند.

آیتم­هایی که در سن 40 سالگی حتما باید تهیه کنید
شلوارهای رسمی

احتمالا شما نیز جزء آن دسه از افرادی هستید که در تمام طول زندگی خود از شلوارهای جین استفاده کردید، اما نگران نباشید لازم نیست آن­ها را به طور کامل از لیست اقلام داخل کمد لباستان حذف کنید زیرا همچنان می­توانید از آن­ها استفاده کنید.اما یکی از شلوارهای پرکاربرد در این سن، در واقع شلوار­های پارچه‌­ای و رسمی هستند. در این خصوص پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ­های بژ و آبی-سرمه‌­ای در ابتدا کمک بگیرید. البته در صورت تمایل می­توانید از رنگ­های آبی کمرنگ یا خاکستری نیز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این رنگ­ها بیشتر برای دورهمی­‌های آخر هفته مناسب است.

کیف­های دستی

یکی از اقلامی که آقایان در این دوره برای شیک­تر کردن استایل خود استفاده می­کنند، کیف­های دستی خاص است که باعث می­شود تا استایل شما به طرز ویژه­ای قابل توجه و برجسته شود.

کرم­های دور چشم

یکی از آیتم­هایی که از این سن باید مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از کرم­های دور چشم است که باید حتما به آن توجه کرد. سعی کنید با آغاز این دهه­‌ی متفاوت از زندگی، روتین استفاده از کرم­های دور چشم را نیز در فهرست کارهای روزانه­‌ی خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *