در فصل پاییز چی بپوشیم؟

در فصل پاییز بپوش‌رو؟

سردرگمی در لباس پوشیدن در پاییز بین همه‌ی افراد مشهود است. بسیاری نمی‌توانند میان تیپ‌های مختلف پاییزی انتخابی درست داشته باشند. فصل پاییز بپوش‌رو سوال تعداد زیادی از افراد است که به صنعت مد علاقه زیادی دارند و آن را دنبال می‌کنند.

فصل پاییز به عنوان پادشاه فصل‌ها آب و هوایی دو رگه را به یاد می‌اندازد که گاها سرد و گاها بارانی و یا گرم است. از این رو صبح که از خانه بیرون می‌زنیم، دقیقا نمی‌دانیم تا عصر چه آب و هوایی را تجربه خواهیم کرد. لذا بهتر است به مبانی اصولی درباره‌ی نحوه‌ی لباس پوشیدن در فصل پاییز نگاهی بیاندازیم. این اطلاعات می‌تواند در انتخاب به بسیاری از افراد کمک نماید.

انتخاب میان لباس‌های پاییزی اندکی سخت است و برخی با حال و هوای تابستان ممکن است سریع‌تر سرما را حس کنند. لباس‌های نازک انتخابی مناسب برای این فصل نیستند و بهتر است این لباس‌ها را که مخصوص تابستان هستند کنار گذاشته و در کمد لباس خود بگنجانید.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با پوشیدن لباس مناسب پاییز از سرما فرار کنند و دچار بیماری‌های مختلفی همچون سرما خوردگی نشوند. پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز همواره گوشزد می‌کنند که هوای پاییز دزد است. این اصطلاح به این خاطر است که هیچکس نمی‌تواند هوای یک ساعت بعد را در این فصل پیش بینی کند.

پوشیدن لباس‌های گرم جزو لاینفک این فصل خواهد بود اما عده‌ای که از تغییر سبک و استایل خود ناراضی‌اند بهتر است به موارد زیر در انتخاب لباس پاییزی بیشتر دقت نمایند.

پیراهن یا ژاکت

اغلب افراد بعد از آنکه از خانه بیرون می‌زنند به محل کار، دانشگاه یا مدرسه می‌روند و لذا احتمال کمی دارد که در این فصل پر از تکاپو، عده‌ای تنها برای وقت گذرانی صبح از خانه بیرون بزنند. بنابراین نمی‌توان لباس‌های ضخیم را به تن کرد. برای انتخاب پیراهن یا ژاکت بهتر است از لباس‌های نخی با الیاف‌های پنبه‌ای شروع نمود. این نوع لباس‌ها نه خیلی گرم هستند و نه خیلی نازک که سرما را القا کنند.

همچنین اگر محیط کار یا دانشگاه شما گرم است بهتر است از تی‌شرت‌های بهاره استفاده نموده و یک ژاکت یا پلیور روی آن بکشید. با این روش در هر زمان که احساس گرما کردید می‌توانید پلیور را از تن بیرون آورید.

مانتو

خانم‌ها بر خلاف آقایان تنوع بیشتری را در انتخاب لباس فصل پاییز دارند. استفاده از یک مانتو بارانی مناسب‌تر از هر مانتوی دیگری است. همچنین استفاده از بافت‌های نسبتا نازک برای این فصل مناسب‌تر خواهد بود.

اگر تمایلی به استفاده از بارانی‌های نسبتا سنگین ندارید، بهتر است یک سوئی‌شرت به جای آن استفاده کنید تا در هر زمان بتوانید آن را بیرون آورید. انتخاب یک سبک مناسب برای پاییز با تنوع زیاد لباس‌ها بسیار سخت است و کسانی که به رنگ لباس توجه بیشتری می کنند، اغلب تمایل دارند تا رنگ‌های نسبتا گرم را برای این فصل انتخاب کنند.

شال

انتخاب شال برای آقایان و خانم‌ها اندکی متفاوت است. اگر از شال به عنوان تکمیل کردن تیپ جذاب خود استفاده می‌کنید، نازکی یا ضخیمی آن چندان اهمیت ندارد. اما اگر می‌خواهید سر خود را با آن بپوشانید بهتر است شال‌های نسبتا ضخیم را امتحان کنید.

شال‌های با بافت نازک‌تر و ریزتر مناسب این فصل هستند. سر به عنوان مهم‌ترین عضو بدن زود‌تر از سایر اجزای بدن سرما را می‌پذیرد و لذا استفاده از یک شال مناسب می‌تواند افراد را از خطر سرماخوردگی یا سینوزیت نجات دهد.

شلوار

انتخاب شلوار برای آقایان و خانم‌ها جزو حیاتی یک تیپ پاییزی به شمار می‌رود. استفاده از شلوار‌های کتان، کبریتی و جین شاید مناسب‌تر از شلوار‌های پارچه‌ای در این فصل باشد. رنگ‌های گرم نیز تاثیر زیادی در القای گرم بودن به حواس افراد دارد و لذا توصیه می‌شود تا از رنگ‌هایی همچون قهوه‌ای، زرشکی و نارنجی به جای آبی یا خاکستری استفاده نمود.

انتخاب یک شلوار مناسب فصل پاییز می‌تواند شما را از سرما محافظت کند و بنابراین بهتر است در این انتخاب دقت بیشتری نمود.

کفش

در نهایت آنچه تیپ فصل پاییز را تکمیل خواهد کرد، انتخاب یک کفش مناسب است. شاید برای برخی پوشیدن چکمه در اوایل این فصل چندان منطقی نباشد اما می‌توان آن را برای اواخر فصل که مقارن با سرما و برف و باران بیشتری است، انتخاب نمود.

اواخر تابستان فصل حراج کفش‌های این فصل است و شاید شما را وسوسه به خرید یک پاپوش کند. اما هرگز این اشتباه را نکنید زیرا که پاپوش به هیچ وجه مناسب پاییز نبوده و اشتباهی بزرگ در انتخاب محسوب می‌شود. در فصل پاییز مناسب‌ترین کفش می‌تواند کفش‌های با ساق کمتر از چکمه باشد. این فصل احتمال بارندگی در آن بیش از مواقع دیگر است و لذا می‌توان با این انتخاب خود را از این خطر رهانید.

اغلب کارشناسان بر این باورند که فصل پاییز پوشش‌های جذابی دارد که همگان به نوعی می‌توانند استفاده کنند. در واقع تغییرات آب و هوایی و طبع افراد تاثیر زیادی در این انتخاب می‌گذارد. برخی نسبت به سرما حساس ترند و ترجیح می‌دهند تا لباس‌های گرم تری را بپوشند و برخی ایمن نسبت به سرمای این فصل بوده و لذا ترجیح می‌دهند تا از لباس‌های نازک تری برای انتخاب تیپ خود استفاده کنند.

از این رو در فروشگاه‌های مختلف شاهد لباس‌های متنوعی هستیم که هرکس به فراخور نیاز خود از میان آن ها انتخاب می‌کند. در این انتخاب تنوع رنگ نیز بالاست و بنابراین تیپ‌های مختلفی را در خیابان خواهیم دید که چندان شباهتی به یکدیگر ندارند.

اگر پاسخ این سوال را که در فصل پاییز بپوش‌رو را با رعایت نکات بالا، دریافت کردید می توان گفت که شما در صنعت مد بسیار پیشرفت نموده‌اید زیرا که انتخابی دقیق در نوع لباس پوشیدن یکی از نیاز‌های حیاتی بشر است که تنها با دانستن چند نکته می‌توان آن را محقق نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *