چگونه کفش مناسب برای لباس خود انتخاب کنید

گام اول برای انتخاب و خرید کفش مناسب لباس، انتخاب کفش‌هایی است که تکمیل کننده‌ی لباس باشد نه آنکه مد روز باشد. بسیاری از افراد بدون آنکه که به نوع لباس خود توجه کنند به دنبال کفش‌هایی مطابق با مد می‌گردند. این اشتباه منجر می‌شود تا آن‌ها به جای تکمیل تیپ خود با کفش، به فکر رقابت با سایرین در استفاده از کفش‌های مد شده باشند.

به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم کفش‌های شلوغ را با لباس‌های ساده ست کنید. این روش ساده‌ترین شیوه برای تکمیل تیپ افراد می‌باشد و اغلب در همه جا سنخیت ندارد. همچنین کارشناسان دیگر پوشیدن کفش‌های ساده را در کنار کفش‌های با الگو‌های متفاوت و چاپی توصیه می‌کنند و اغلب بر این باورند که با استفاده از لوازم جانبی زرق و برق دار می‌توان یک کفش ساده پوشید. متعادل سازی یکی از راه‌های یافتن کفش مناسب لباس برای خانم‌ها می‌باشد و کار چندان پیچیده‌ای نخواهد بود.

کفش‌هایی که مناسب برای لباس‌های مختلف باشند باید بر خلاف کفش و معکوس عمل کنند. بدین معنی که کفش شلوغ با لباس‌های ساده و کفش‌های ساده با لباس‌های چاپی مناسب‌تر است.

وقتی به آینه نگاه می‌کنید، لباس شما دارای عناصر مختلفی است که از دید دیگران باید هماهنگ و متناسب باشد. به طوریکه افراد با دیدن لباس و کفشتان به شما بگویند لباس شما خیلی بی نظیر است. اما آیا واقعا همینطور است؟

آنچه در آینه مشاهده می‌شود تجلی شما در برابر دیگران است و به همین خاطر سوالات متعددی در حین پوشیدن لباس و کفش به ذهن شما می‌آید. آیا کفش شما با ویژگی های لباس شما هماهنگ است؟ ترکیب کفش و لباستان درست است؟ آیا بهتر نیست شلوار‌های سیاه را با کفش سفید و بالعکس استفاده کرد؟ و یا استفاده از یک کیف بلند مناسب‌تر است یا کیف کوتاه؟

اگر زمانی که خود را در آینه نگاه می‌کنید، به سوالات فوق پاسخ دادید باید این باور در شما به وجود آید که لباسی بی نظیر را با کفش مناسب انتخاب کرده‌اید. اما اگر به سوال‌های بالا جوابی منفی دادید، تنها کافیست تا لباس خود را با کفش دیگری بررسی نمایید و دوباره از خود بپرسید.

مناسبت انتخاب کفش با لباس چیست؟

مهم نیست که در هنگام پوشیدن یک لباس و کفش تا چه اندازه زیبا هستید و یا احساس راحتی می‌کنید. مهم این است که این کفش‌ها را برای چه مناسبتی استفاده می‌کنید. اگر به انتخاب اشتباه یک کفش مبادرت ورزید، احساس زیبا بودن در شما موقتی است و دیر یا زود از آن‌ها منزجر خواهید شد. بنابراین این که شما به تازگی کفشی را خریداری نموده‌اید و تمایل دارید تا در اولین فرصت آن را بپوشید، دلیل بر انتخاب آن نیست و باید به مناسبت مکانی که می‌روید، بیشتر دقت نمایید.

کفش‌های پاشنه‌دار عروسی هیچ وقت در دفتر کار استفاده نمی‌شود و کفش های اسپرت را هرگز نمی‌توان در یک رویداد رسمی مثل جلسه یا یک نشست استفاده کرد. پس این سوال پیش می‌آید که چه کفش‌هایی باید پوشید؟

ساده‌ترین راه این است که لباس‌های ساده‌تری را در اتفاقات روزانه و مکان‌هایی که همواره به آن می‌روید استفاده کنید و تنها زمانی از لباس‌های کلاسیک و شیک استفاده کنید که به مکانی رسمی دعوت شده‌اید. این انتخاب باعث دور شدن خستگی از شما می‌شود و می‌تواند بهترین انتخاب نیز باشد.

انتخاب یک رنگ منحصر به فرد با یک دستمال گردن شیک به مکان یا میهمانی شما ربطی ندارد و به سلیقه شما وابسته است. اما همانطور که گفته شد با استفاده از قاعده‌ی متعادل سازی می‌توان کفش مناسب را نیز انتخاب کرد.

اگر بخواهید تیپی جذاب‌تر داشته باشید، نباید از شلوار جین و صندل‌های مختلف غافل بمانید. برای جلوگیری از جلب توجه افراد و مسخره کردن شما توسط آن‌ها بهتر است از کفش‌هایی استفاده کنید که مناسب محیط است و اشتباهات رایج دیگران را مرتکب نشوید.

همچنین بهتر است اتفاقاتی که در یک روز ممکن است بیوفتد را از نظر بگذرانید و به آن فکر کنید. به عنوان مثال اگر رفتن به پارک در دستور کار آن روز شما باشد، احتمالا روز کفش‌های پاشنه دار نیست و لازم است که این کفش‌ها را در مراسم رسمی و محل کار استفاده کنید.

فصل استفاده از کفش

مسلما زمانی که شما در فکر خرید یک صندل برای عروسی هستید باید به سرمای هوا و فصلی که در آن قرار دارید نیز توجه کنید. اگر تابستان تمام شده و پاییز در حال آمدن است به جای صندل‌های رو باز از کفش‌هایی بسته و یا چکمه باید استفاده کرد. ساده‌ترین راه در این زمان برای انتخاب یک کفش شگفت انگیز و مناسب، انتخاب کفش هایی متناسب با فصل پاییز است.

به عنوان مثال پوشیدن کفش‌های بسته بهتر از یک جفت صندل تابستانه است و برای زمستان چکمه‌های بلند عالی خواهند بود.

بعضی از مدل کفش‌ها مانند کفش‌های چرمی مناسب چندین فصل هستند و آب و هوا اجازه می‌دهد تا از کفش‌های چرمی برای پاییز و حتی بهار استفاده کرد.

انتخاب رنگ متناسب با لباس

اگرچه استفاده از کفش‌های سیاه با هر لباسی انتخاب اکثریت مردم است اما ما معتقدیم دلیل واقعی محبوبیت کفش‌های سیاه و سفید این است که خانم‌ها از انتخاب کفش‌های با رنگ اشتباه برای لباس خود می‌ترسند.

از همه این‌ها گذشته، کفش‌های با رنگ‌های مختلف یک راه عالی برای ایجاد تنوع در کمد لباس شما هستند. هنگامی که کفش رنگی انتخاب می‌کنید باید علاوه بر رنگ لباس، به رنگ پوست خود نیز توجه کنید و این تناسب باید حفظ شود.

در زیر چند نکته در مورد انتخاب رنگ کفش با رنگ لباس خاص آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا انتخابی متعادل‌تر برای افزایش جذابیت تیپ خود داشته باشید.

کفش سیاه: تقریبا در همه موارد و همه‌ی انواع لباس می‌توان از رنگ سیاه استفاده کرد. اما حتی اگر در جایی قصد دارید لباس تکراری بپوشید، کفش سیاه می‌تواند انتخاب شما را پویا‌تر نشان دهد.

کفش قهوه‌ای: کفش‌های قهوه‌ای با لباس‌های قهوه‌ای، کرم، بژ، نارنجی و خاکی مناسب خواهد بود.

کفش کرم: کفش‌های کرم را می توان با لباس‌های قهوه‌ای، سفید و کرم رنگ استفاده کرد.

کفش سفید: بهترین لباس برای کفش سفید، رنگ‌های روشن و سفید خواهد بود.

کفش نقره‌ای: کفش نقره‌ای را می‌توان با رنگ‌های سیاه، سفید و بنفش استفاده کرد.

کفش خاکستری: افرادی که رنگ پوست سبزه و تیره دارند می‌توانند این کفش را با لباس خاکستری، قرمز و در برخی موارد بنفش و زرد ست کنند.

کفش طلایی: کفش‌های طلایی با رنگ سبز، قرمز، قهوه‌ای و حتی سیاه و سفید به نظر جذاب‌تر می‌رسد.

بعضی از رنگ‌ها کمتر در لباس‌های افراد به کار می‌روند و به همین خاطر می‌توان از این رنگ در کفش استفاده نمود. یا حتی ممکن است رنگ‌هایی در لباس به کار رود که کمتر به چشم می‌آید و با پوشیدن کفش همرنگ آن، جلوه‌ی بیشتری از آن رنگ را به نمایش گذاشت. اتکا به قوانین و تئوری‌های مختلف از جمله تئوری رنگ موجب می‌شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

هنرمندان نیز از یک چرخ رنگ استفاده می‌کنند تا متوجه شوند که چگونه یک رنگ با رنگی دیگر ست می‌شود. رنگ‌های تکمیلی نیز یک ترفند خوب برای بر هم زدن این قوانین است و می‌تواند یک هماهنگی را میان رنگ ها ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *