نکات کاربردی برای ماندگاری بیشتر آرایش

با گرم‌تر شدن هوا و نزدیک شدن به روزهای گرم تابستانی، یکی از دغدغه‌های خانم‌ها این است که چگونه ماندگاری آرایش خود را افزایش داده و از آب شدن آن جلوگیری کنند. حتما تا به حال برای شما پیش آمده است که آرایش‌تان برای مهمانی مخصوص و یا حتی یک قرار مهم در یک روز گرم تابستانی دستخوش تغییرات نه چندان جالب از جمله، آب شدن، پخش شدن و در نهایت خراب شدن ظاهرتان شده باشد. مواد آرایشی در مقابل گرما و رطوبت هوا و همچنین عرق کردن در روزهای گرم تابستان اکثرا مقاومت کمی داشته و خیلی زود تغییر حالت می‌دهد. پخش شدن ریمل، تغییر حالت دادن کرم‌پودر و پاک شدن آن از جمله موارد شایعی است که خانم‌ها در طول تابستان به آن اعتراض می‌کنند. اما دیگر نگران نباشید، خوشبختانه امروز در این مقاله قصد داریم به شما نکات ریز و کاربردی‌ای در خصوص افزایش ماندگاری آرایش‌تان یاد بدهیم که در طول تابستان و روزهای گرم سال تا حد زیادی به شما کمک کرده و آرایش‌تان را در مهمانی‌ها و قرارهای مهم زندگی همانند لحظه‌ی اول زیبا و شاداب نگه خواهد داشت. اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید و با بپوش رو همراه باشید.

1. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که حتما از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی برای آماده‌سازی پوست صورتتان قبل از آرایش استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند پوستتان چرب باشد یا خشک و یا حتی مختلط و نرمال، این دسته از مرطوب‌کننده‌ها از تولید اضافی چربی توسط پوستتان در طول گرمای روز جلوگیری خواهند کرد. به خاطر داشته باشید که این مرطوب کننده‌ی فاقد چربی حتما باید متناسب با نوع پوست‌تان باشد در غیر این صورت ممکن است به پوست صورتتان آسیب وارد کند.
از کرم‌ صد آفتاب به هیچ عنوان غافل نشوید! ممکن است بگویید کرم‌پودری که دارید حاوی SPF است اما این به هیچ عنوان کافی نخواهد بود. متخصصین پوست همواره از آسیب‌پذیری پوست در برابر اشعه‌‌های مخرب خورشید صحبت می‌کنند و تنها راه محافظت از آن را استفاده‌ی مکرر از کرم‌های ضد آفتاب تشخیص داده‌اند. پس اگر می‌خواهید گرما و نور خورشید در طول روزهای گرم و آفتابی به پوست شما آسیبی وارد نکند حتما ضد آفتابی متناسب با نوع پوست خود تهیه کرده و در طول روز حتما چندین بار آن را تمدید کنید. اگر هم جزء افرادی هستید که به طور روزانه از کرم‌پودر استفاده می‌کنند توصیه‌ی ما به شما این است که بعد از مرطوب کردن پوست صورت و قبل از استفاده از کرم پودر حتما یک لایه کرم ضد آفتاب بزنید تا هم به جوان‌تر و سالم‌تر شدن پوست‌تان کمک کند و هم صورتتان را از بیماری‌های ناشی از اشعه‌های مضر نظیر سرطان پوست محافظت کند.
نکته: اگر پوست حساسی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از ضد آفتاب‌های حاوی زینک اکسید و تیتانیوم اکسید استفاده کنید.

2. در طول تابستان پیشنهاد می‌شود بیشتر محصولات آرایشی مایع یا ژلی را به جای لوازم آرایش کرمی خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

زیرا لوازم آرایش کرمی بیشتر از محصولات ژلی و مایع در مجاورت رطوبت و یا گرمای هوا آب می‌شوند.
نکته 1: حتما دقت داشته باشید که تمامی محصولات آرایشی‌ای که در روزهای گرم تابستان استفاده می‌کنید فاقد چربی باشد!
نکته 2: اگر از بی‌بی کرم‌ها (BB Cream) برای پوشانندگی طبیعی پوست صورت خود استفاده می‌کنید، تنها یک لایه از آن کافیست، زیرا اگر از این کرم‌ها بیشتر از یک لایه استفاده کنید، بعد از مدتی در مجاور هوا آب شده و ظاهر ناخوشاندی را ایجاد خواهد کرد.

3. کانسیلر مایع را جایگزین کاسیلرهای استیکی و یا کرمی کنید.

این روزها اکثر کانسیلرهای موجود در مغازه‌ها به دو صورت ماژیک کرمی و تیوب مایع به فروش می‌رسند. در طول تابستان، میکاپ آرتیست‌ها توصیه می‌کنند تا بیشتر از مدل‌های مایع استفاده کنید زیرا این سبک کانسیلرها دیرتر روی صورت آب می‌شوند و از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند. اگر مرحله‌ی بلند کردن (Blending) را به خوبی انجام دهید، حتی نیاز به استفاده از کرم‌پودر هم نخواهید داشت، به جای آن می‌توانید از کانسلیر برای پوشاندن نواقص صورت خود استفاده کنید.

4. لوازم آرایش ضد آب جزء ملزمات فصول گرم سال می‌باشند.

لوازم آرایش ضد آب به نحوی ساخته شده‌اند که در برابر عرق کردن و همچنین تحرک بسیار مقاوم بوده و مانع از ایجاد لکه در نواحی مختلف صورتتان می‌شوند. البته استفاده‌ی مداوم از این محصولات نیز برای سلامت پوستتان خوب نیست و توصیه می‌شود فقط در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال: استفاده از ریمل‌های معمولی در طول تابستان ممکن است باعث ریزش ریمل در اثر عرق و ایجاد صحنه‌ی ناگوار سیاه شدن دور چشمتان شود پس اگر قرار است به مهمانی و یا قرار خاص در فصل تابستان بروید توصیه‌ی ما این است که حتما از ریمل‌های ضد آب استفاده کنید.
نکته‌ی 1: از خرید محصولات آرایشی ضد آبی که از سیلیکون به عنوان مواد اولیه استفاده شده است، اجتناب کنید. این گونه محصولات باعث بزرگ‌تر شدن منافظ، خارش پوست و سایر اختلالات پوستی شوند!
نکته‌ی 2: محصولاتی که در برابر آب مقاومند و همچنین به جای سیلیکون شامل پلیمرهایی نظیر آکریلات، کوپلیمر و ایزودودکان هستند برای سلامت پوست‌تان انتخاب مناسب‌تری خواهند بود.
نکته‌ی 3: برای پاک‌کردن لوازم آرایشی ضد آب (waterproof) یا محصولاتی که در برابر آب مقاوم هستند (Water-resistant) حتما سعی کنید از پاک‌کننده‌های فاقد چربی و باکیفیت استفاده کنید.

5. به جای استفاده از رژگونه‌های پودری از تینت‌های رژگونه استفاده کنید.

در بیشتر موارد آرایشی باید از پودر به‌جای سایر محصولات استفاده کرد اما وقتی بحث رژگونه می‌شود باید اندکی تفاوت قائل شد. اگر در طول روزهای گرم از رژگونه‌های پودری استفاده کنید، آرایشتان بعد از گذشت چند ساعت کیکی خواهد شد. اما اگر از تینت و یا ژل‌های رژگونه‌ استفاده کنید، آرایشتان را بهم نخواهد ریخت!
نکته: رژگونه‌های کرمی انتخاب بسیار مناسبی هستند اما به خاطر داشته باشید که حتما بعد از پخش کردن رژگونه آن را با یک پودر تثبیت کننده‌ روی پوستتان فیکس کنید.

6. از رژلب‌های سبک به جای انواع کرمی و قطور استفاده کنید.

رژلب‌های مات که بافت سنگینی دارند برای استفاده در تابستان خیلی انتخاب مناسبی نیستند. توصیه‌ی ما این است که از لوازم آرایش سبک مانند مرطوب‌‍‌کننده‌های رنگی استفاده کنید.

در انتها توصیه می‌کنیم:

  • حتما در روزهای گرم تابستانی دستمال کاغذی به همراه داشته باشید. با وجود اینکه پودرهای فیکس مناسب کاهش درخشش پوست صورتتان در هنگام ترشح چربی هستند اما در روزهای گرم باید کم‌تر از لوازم آرایش استفاده کرد. اگر هنگامی که پوست شما چربی تولید می‌کند از پودرهای فیکس و کاهش‌دهنده شاین و درخشش پوست استفاده کنید به علت باز بودن منافذ پوستتان آلودگی‌ها به طور کامل وارد بافت پوستتان می‌شود و سلامت پوست شما را به خطر خواهد انداخت. بهترین راه در این موارد استفاده از دستمال کاغذای به صورت حرکات ضربه‌ای است که تا حد بسیار زیادی درخشش پوستتان را از بین خواهد برد.
  • با استفاده از پرایمر و پودر فیکس آرایش صورت خود را بادوام‌تر کنید. پرایمرها از جمله محصولات آرایشی هستند که در افزایش دوام آرایش شما در روزهای گرم و تابستانی تاثیر به‌سزایی خواهند داشت. در رابطه با آرایش چشم نیز به خاطر داشته باشید که حتما از سایه‌های پودری استفاده کنید زیرا دوام بیشتری نسبت به سایه‌های کرمی و مدادی خواهند داشت.
  • پرایمر صورت متناسب با نوع نیاز شما بسیار در دوام کرم‌پودر موثر خواهد بود. برای روزهای گرم که احتمال عرق و بازشدن منافذ پوست بیشتر از روزهای عادی وجود دارد به شما توصیه می‌کنیم از پرایمرهای مات که منافذ پوست را تا ساعت‌ها تنگ می‌کنند، به عنوان بیش آرایشی استفاده کنید. این دسته از پرایمرها تا حد زیادی به کاهش درخشش و برق افتادن پوست شما کمک خواهند کرد.
  • پرایمر باید بعد از مرطوب کننده و ضد آفتاب و قبل از کرم‌پودر مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این محصولات در دو مدل بی‌رنگ و رنگی در مغازه‌ها به فروش می‌رسد اما توجه داشته باشید که مدل‌های رنگی آن بیشتر مناسب افرادی است که رنگ پوست روشن تا معمولی دارند. افراد با رنگ پوست تیره بهتر است از پرایمرهای بی‌رنگ استفاده کنند.
  • پرایمر از مراحل اصلی آرایش نیست پس می‌توانید تنها با استفاده از کرم ضدآفتاب حاوی زینک اکساید یا تیتانیوم اکساید هم درست نتیجه‌ی مشابه پرایمر را بگیرید.
  • به جای استفاده از ریمل‌های رنگی از ریمل‌های سبک و بی‌رنگ استفاده کنید تا ظاهری جوان‌تر داشته باشید. ریمل‌های رنگی علاوه‌بر فرمول سنگینی که دارند، بیشتر مناسب استفاده در مجالس و مهمانی‌ها هستند. سعی کنید به جای استفاده از آیتم‌های آرایشی‌ای که غلیظ هستند و سنتان را بالا می‌برند ظاهری طبیعی و ساده داشته باشید تا به سلامت مژه‌ها و پوستتان نیز آسیب وارد نشود.

در آخر نیز اگر اهل آرایش کردن هستید، توصیه می‌کنیم سعی داشته باشید به طور کل محصولات مات را جایگزین لوازم آرایش شاین‌دار و براق کنید، زیرا فرمولاسیون به کار رفته در این محصولات تنها احتمال ذوب شدن و خراب شدن میکاپ شما را بالا خواهند برد. تا حد ممکن از آرایش‌های ساده و مینیمال پیروی کنید و به خاطر داشته باشید زیبایی طبیعی چهره‌‌ی شما از هر نوع آرایشی جذاب‌تر است. به جای تغییر صورتتان به وسیله‌ی آرایش، سعی در بهبود نقاط قوت چهره‌ی خود داشته باشید. در فصول گرم سال از پوست خود بیشتر مراقبت کرده و آن را دسته کم نگیرید. سعی کنید در این فصل آرایشتان را به حداقل میزان ممکن برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *